WITHIN TEMPTATION

The Silent Force

(GUN/BMG, 2005)

Nakon svih mogućih i nemogućih re-izdanja i cd singleova Within Temptation su nakon pune četiri godine objavili novi album. Iako mi je reakcija nakon prvog singlea “Stand My Ground” bila više negativna nego pozitivna ne mogu poreći da je to pjesma koja je bendu privukla nove fanove a istovremeno je bila dobar izbor za održati na okupu one stare. “The Silent Force” koliko god bio dobar album sadrži neke vrlo primjetne probleme. Prvenstveno aranžmane koji na momente zvuče kao da su ih odsvirali Linkin Park ili Evanescence. Ako samo u glavi pokušate uklonititi elektroniku koju čujete album će zvučati u potpunosti drugačije i mnogo više u stilu koji su Within Temptation gradili u protekle eetiri godine. Album otvara simfonični Intro nakon kojeg slijede dvije vrlo simfonične i snažne pjesme “See Who I Am” i “Jillian”. Slijedi zaokret sa pjesmama “Stand My Ground”, “It’s the Gear”, “Memories” ili “Pale” koje album separiraju u dvije dimenzije, jednu koja podsjeća na stare pjesme koje su ono što Within Temptation uistinu jesu i drugu u kojoj su izgubili svoju originalnosti pokušavajući je pronaći kombinirajući metal sa pop zvucima. U odnosu na starije albume, u novim su pjesmama Within Temptation izgubili su duh ali istovremeno stekli naklonost novih fanova orijentiranih manje atmospheric doom/gothic metal vodama. No, iako će neki fanovi biti razočarani albumom “The Silent Force” morat će se složiti da je produkcija jako dobra i da dobrom kombinacijom klasičnih orkestralnih elemenata i novih pop elemenata pjesmama daje određenu dubinu unatoč trudu da se melodic rock zvuk umaskira u primamljiv komercijalni proizvod.

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net