withintemptation-tarjaIzdavač: Sony BMG / Nuclear Blast
Datum izlaska: 27.09.2013.
Žanr: symphonic rock
Ocjena: 8/10

Within Temptation, kao najavu svog novog i još neimenovanog studijskog albuma, predstavljaju novi EP naziva ”Paradise (What About Us?)” koji ne samo da donosi četiri pjesme, od toga tri u demo verzijama, već i vrlo zanimljivu suradnju jednog od nesumnjivo najuspješnijih nizozemskih symphonic rock/metal bendova predvođenog Sharon den Adel i Tarje Turunen, jedne od najboljih svjetskih sopranistica u rock/metal glazbi koja je početkom rujna objavila svoj treći samostalni studijski album.

Očekivano, naslovna skladba EP-a, ”Paradise (What About Us?)” donosi prepoznatljivi simfonični rock/metal prizvuk u kojem vokalnu dominaciju podjednakim intenzitetom čvrsto drže fantastične Tarja Turunen i Sharon den Adel. Pjesma u klasičnom Within Temptation stilu nakićenom možda i suvišnim rasponom lepeze nota i harmonija odlično pristaje i snažnom i čvrstom glasu Tarje Turunen i zaista je nepotrebno uspoređivati vokalne izvrsnosti i ekspresije ova dva impresivna ženska glasa. No, treba napomenuti da Tarjine vokalne linije u melodijskoj konturi koja odiše klasičnim Within Temptation u mnogo elemenata podsjećaju na neke od njezinih najboljih trenutaka u Nightwish, istovremeno referirajući na svu ljepotu njezinih samostalnih uradaka.

I dok pod dojmom odlične vokalne suradnje dviju glazbenih diva symphonic rock/metal svijeta EP nastavlja pjesma ”Let Us Burn” u svojoj demo verziji, jasno je da Within Temptation,  ukoliko se na album verziji ne dogodi stilsko-aranžmanski zaokreti, okreće ka klasičnijem rock zvuku istovremeno ne napuštajući glazbeni izričaj koji je bend doveo na mjesto na kojemu se u glazbenom svijetu danas nalazi. ”Let Us Burn” vrlo je ugodna skladba rock prizvuka, no kao i obično, ono što mi kod uvjerljivo izvanserijskog benda umanjuje doživljaj je u vokalnoj liniji suviše naglašena promjena u rasponu glasa Sharon den Adel što pjesmi daje zaokret u intonaciji koji mom uhu ne odgovara najbolje.

”Silver Moonlight” orijentirana je upravo na raspon Sharonina glasa, a tek potom na odlično izbalanisran ”prigušeni” metal aranžman u kojemu, očekivano, dominiraju, gitare, a cjelokupni doživljaj odlično dočaran muškim growlom čini pjesmu bliskom široj publici, kao i radio postajama.

EP zatvara ”Dog Days”, još jedna klasična Within Temptation pjesma orijentirana prvenstveno na Sharon i njezin glas.

Sve u svemu, Within Temptation na EP-u kojim najavljuju novi studijski album ne predstavljaju nikakvu zamjetnu revoluciju u zvuku i izričaju i već je sada poprilično jasno da će novo studijsko izdanje, kao i uvijek, oduševiti fanove te Within Temptation ”progurati” u dnevne programe radio postaja koje drže do sebe. Značajniji preokret u stabilnoj karijeri popularnih Nizozemaca po svoj se prilici neće dogoditi unatoč svoj melodičnosti i jedva primjetnom, dobro zakamufliranom, pop prizvuku u konturi dobrog symphonic rock/metala.

1. Paradise (What About Us?)
2. Let Us Burn
3. Silver Moonlight