(Universal Music, 2011.)

Malo više od dvije godine nakon izlaska debitantskog albuma „To Lose My Life“ White Lies izdali su drugi album nazvan „Ritual“. Polovicu  novog albuma hrvatska je publika imala prilike čuti na zagrebačkom koncertu početkom prosinca, nakon čega su očekivanja od nadolazećeg albuma izrazito porasla. Hoće li i studijske verzije zvučati tako energično? Hoće li ovaj mladi bend izbjeći tradicionalnu zamku koju kritičari nazivaju ‘prokletstvom drugog albuma? Osobno sam od ovog albuma očekivala mnogo i, razgovarajući s ljudima, saznala sam da nisam jedina. Oduševljenje koje je izazvao „To Lose My Life“ eskaliralo je nakon što smo ih imali priliku čuti uživo. Početkom siječnja izašao je i prvi singl s novog albuma, „Bigger Than Us“, pjesma koja je opravdano dodatno potpirila očekivanja.

„Ritual“ otvara lagana „Is Love“, slijedi ju „Strangers“ sa svojim neočekivano veselim početkom, ali i melankoličnim stihom u refrenu „There’s nothing stranger than to love someone“. Treća je spomenuta „Bigger Than Us“, jedna od najupečatljivijih na albumu. Među pjesmama koje vrijedi izdvojiti svakako je „Peace & Quiet“, zanimljiva zbog lijepe uvodne melodije na klavijaturama i za žanr tipičnim jednostavnim bubnjevima. Kombinacija je to za koju bi se moglo reći da priziva u sjećanje Joy Division, kad takvo što ne bi bilo već previše puta rečeno o White Lies i drugim britanskim bendovima njihove generacije. Treba spomenuti i „Holy Ghost“ te „Bad Love“. „Holy Ghost“ je nešto dinamičnija pjesma dramatičnog početka, plesna i sve brža prema kraju, koji se razbija u fade outu. Definitivno jedna od najboljih na albumu. „Turn The Bells“ donosi još jedan dramatičan početak, usporava tempo i da nema pozadinskih electro melodija, imala bi na trenutke gotovo doomerski štih. „Bad Love“ je još jedna od zanimljivijih pjesama s pamtljivom melodijom u refrenu koju kvare tek pomalo pretjerani stihovi „If I’m guilty of anything/It’s loving you too much“. Pjesme su im i dalje redom ljubavne, a tekstovi emotivni; od slavljenja ljubavi u „Is Love“ do bolnih prekida u „Bad Love“.

„Ritual“ je utoliko zanimljiv što na prvih nekoliko slušanja ne ispunjava visoko postavljena očekivanja jer pjesme bolje i snažnije zvuče u live izvedbama, no nakon što vam album sjedne, shvatite da je ovo zapravo logičan nastavak „To Lose My Life“. Za razliku od prethodnika, na „Ritualu“ nema jakih hitova koji su nosili cijeli album, poput „Farewell To The Fairground“ ili „To Lose My Life“. Jest da se pjesme ovdje manje pojedinačno ističu, ali zato je i cijeli album bolje izbalansiran.

1. Is Love
  2. Strangers
  3. Bigger Than Us