watainWATAIN
THE WILD HUNT
Datum izlaska: 19. 8. 2013.
Izdavač: Century Media
Žanr: Experimental black metal
Ocjena: 8/10

Peti po redu album “The Wild Hunt” perspektivnog švedskog black metal benda Watain predstavlja velike pomake na black metal sceni, rekli bi oni koji su uvijek otvoreni za probijanje okvira u žanrovima. Oni koji očekuju “klasičniji” black metal zvuk vjerojatno neće to pomisliti. Watain su u matičnoj zemlji dosta cijenjen bend, što pokazuje uspjeh prethodnog albuma “Lawless Darkness” iz 2010. Naime, bend je za navedeni album 2011. osvojio švedski Grammy u kategoriji najboljeg hard rock albuma. Agresivan, a opet vrlo eksperimentalan pristup glazbi prožet željom da se black metal digne na jednu višu razinu, bendu je pribavljao sve veći broj fanova.
Pred nama je još jedan kvalitetan album, koji fanovi blacka, a posebno eklektici ne bi smjeli zaobići. Zanemariti još jednu svijetlu točku u karijeri benda nakon npr. “Casus Luciferi” i već spomenutog “Lawless Darkness” bila bi prava šteta.
Sumorni intro “Night Vision” pomalo podsjeća na ostavštinu Dissectiona, a prodorna “De Profundis” je tipičan primjer pjesme na albumu koja bi mogla privući okorijele blackere da poslušaju album. “Black Flames March” je nešto sporija i duža, ali na moje osobno iznenađenje, s nevjerojatno uspješno izbalansiranim blast beatovima i melodičnim gitarama. Pripovjedački i zlokobni vokal stvara atmosferu kakva priliči jednom black albumu. “All That May Bleed”, ritmički raznovrsna sa stilski pomalo thrasherskijim gitarama, također predstavlja surovost blacka i polako nakon nje bend prelazi u nekonvencionalnu glazbenu domenu.
The Child Must Die” s rock rifovima koji vjerno slijede prodoran vokal, jedna je od najzanimljivijih pjesama. Ovakvu hrabrost prilikom eksperimentiranja doživjela sam samo kod Nachtmystiuma. Pri kraju pjesme, blast beatovi iskazuju svoju dominaciju i tu dolazi do transformacije u strukturi pri čemu bend ipak zadržava tu početnu “rokerskiju” ideju, ali se, s druge strane, okreće black metal korijenima. “The Child Must Die” se ne smije nikako zaobići, jer je s manjkom riječi – zarazna i glazbeno teško dokučiva. Iznenađenja tu ne prestaju jer slijedi vrlo dugačka balada “They Rode On” s clean vokalima koji daju pjesmi pomalo doom metal karakter. To je tip pjesme koji ne očekujete od black metal benda, ali svakako je sa skladateljske točke gledišta, visoko vrijedna. Izvrsne, spontanošću prožete i otegnute gitarske solo dionice uz vokal su najsnažniji element pjesme. Nakon “The Child Must Die” i “They Rode On”, mogu povući zaključak da mi je druga trećina albuma glazbeno ostavila najjači utisak.
Da se true blackeri ne bi osjećali zakinuto nakon par briljantnih uradaka koji izlaze iz okvira žanra, tu je “Sleepless Evil”, s najbržim bubnjevima na albumu. Definitivno jedna od najopakijih pjesama, koju će pravi black fanovi zasigurno smatrati vrhuncem albuma. Naslovna “The Wild Hunt” koja zadivljuje omjerom progresivnih i eksperimentalnih elemenata gdje god da se okrenete – od dubokih vokala do nešto hrapavijih viših te opet savršeno utkanih gitarskih melodija, opet će vjerojatno prave blackere ostaviti u čuđenju, a kad se osvrnemo na kraj s latino akustičnom gitarom, jasno je i zašto. “Outlaw” također spada u neobičnije pjesme na albumu, što zbog zborskog početka s dubokim muškim glasovima, kao iz nekog soundtracka za hororac o ritualnim ubojstvima, što zbog brzih gitara koje nadglašavaju isprekidani bijesni screamovi. Kraj albuma izrazito je kompleksan. Instrumentalna “Ignem Veni Mittere” s hrpom disonanci vodi slušača u neku drugu dimenziju, a u “Holocaust Dawn” nema čega nema, izmjenjuje se svašta: od gothic utjecaja, do tipičnih black gitara i rifova na početku i pred kraj, a u sredini dojam na sebe skreće neobično inkorporirana akustična gitara. Izuzetno zanimljiva za slušanje, “Holocaust Dawn” je primjer skladateljskog vrha na albumu.
Ovim albumom Watain su dokazali koliko daleko mogu ići u pisanju pjesama i njihov glazbeni razvoj nema razloga stagnirati. Nadam se da će na sceni biti još brojnija ovakva iznenađenja jer Watain, a i njima slični bendovi koji nadilaze okvire svojih subžanrova, zaslužuju da ih se prepozna.

01. Night Vision
02. De Profundis
03. Black Flames March