WARLORD – The Holy Empire

warlordholyDatum izlaska: 20.03.2013.
Izdavačka kuća: Sons of a Dream Music LLC
Žanr: Heavy metal
Ocjena: 9/10

Warlord je jedan od prvih bendova što su me uvukli u svijet metala. Za njih sam saznao preko Hammerfalla, svog prvog metal benda. Hammerfall je na svom prvom albumu snimio obradu pjesme Child of the Damned koja se u originalnoj izvedbi nalazi na Warlordovom Deliver Us (1983) EP-u. Tako sam ja ubrzo naletio na Warlord i njihov rad iz 80-ih koji kvantitativno nije baš zavidan, tek jedan EP i jedan album, a za one uporne koji vole kopati, na internetu se mogu naći i pokoji demoi. EP i album ne razlikuju se previše jer se puno pjesama s EP-a za album ponovo snimilo s drugim pjevačem. Dvije godine nakon albuma And the Cannons of Destrucion Have Begun… (1984) bend se raspada, da bi se ponovo oformio tek početkom ovog milenija s novim pjevačem, Joacimom Cansom iz Hammerfalla. Snimaju album Rising Out of the Ashes (2002) i održavaju prva dva koncerta u karijeri benda, od kojih je jedan bio na Wackenu. I opet, taj album nije imao mnogo novih pjesama za ponuditi, tek dvije potpuno nove. Ostatak pjesama su ponovno snimljene stvari od Warlorda i Lordian Guarda, projekta Billa Tsamisa, gitarista Warlorda, koji je polučio dva albuma u 90-im. Nakon tih koncerata, bend se raspada po drugi put da bi se okupili opet 2011. godine. Taj reunion je donio predivan album The Holy Empire (2013).

The Holy Empire sadrži 8 pjesama u sveukupnom trajanju od 55 minuta. Većina pjesama je potpuno nova, dok su neke imale svoju demo verziju još u 80-im kao City Walls of Troy, a neke nisu imale demo, a bile su napisane prije 30-ak godina, kao Father. Vodeća sila benda je, već spomenuti, William J Tsamis, gitarist i autor svih pjesama od samog početka, a na njegovom putu uvijek ga je vjerno slijedio bubnjar Mark Zonder, poznat po dugoj karijeri s Fates Warningom. Bend se samoproglasio pionirima Dark Epic Power Metala. Zvuk benda je unikatan i stvarno mi ne pada na pamet s kime bih ga usporedio. Bitno je spomenuti da postoji poprilična razlika u Warlordu iz 80-ih i ovoga danas. Ne mislim samo produkcijski jer logično je da je kroz 30 godina produkcija napredovala, nego se bend promijenio aranžmanski, tekstovno, vokalno te su napustili velik dio žestine koju su imali kod starih pjesama kao što su Aliens, Child of the Damned i Lucifer’s Hammer. Danas Warlord više zvuči kao Tsamisov projekt Lordian Guard, samo s dobrom produkcijom, dobrim vokalom i bendom iza svega. Znači, bend više cilja na neku emotivnost, lijepe melodije i dubokoumne tekstove. Pomoću tih faktora album The Holy Empire penje se među najbolja izdanja iz 2013. godine.

Album počinje s atmosferičnom i sporom 70,000 Sorrows. Već se iz prve pjesme može primjetiti da se materijal uvelike razlikuje od onog na prvom albumu. Pjesma osvaja refrenom i predivnim melodijama. Pjevanje više nije visoko jer više nemaju tenora na mikrofonu. Kad sam kod pjevača, na svakom njihovom izdanju pjevač je drugačiji. Na prvom EP-u je Damien King I (pravo ime: Jack Rucker), na prvom albumu je Damien King II (pravo ime: Rick Cunningham), a poslije njega Damien King III nije dobio priliku za svoj album. Joacim Cans nije uzimao nikakav pseudonim dok je bio u bendu. The Holy Empire na mikrofonu ima Richarda M. Andersona, odnosno onog istog Damien Kinga III, koji nije imao priliku da snimi album u 80-ima. Njegov glas savršeno paše uz današnji Warlord što se čuje u svakoj pjesmi na albumu.
Druga pjesma, Glory, ima sličan aranžman kao i prva, predivne melodije na gitari uz ritam sekciju koja me uvijek fascinirala. Mark Zonder je stvarno čarobnjak na bubnjevima i često se zna dogoditi da se zapitam: “Odakle je sad ovo došlo?
Treća pjesma na albumu, Thy Kingdom Come, moj je osobni favorit. Jedan od nerijetkih primjera da Warlord u svoje tekstove ubaci biblijske citate, jer ipak je Tsamis po zanimanju teolog. Pjesma je kroz svojih 7 minujta prepuna izmjena distorzije i cleana. Izmjene su toliko učestale u pjesmi da refren počinje s cleanom, pa se prebaci na distorziju, i onda u zadnjim stihovima u pozadini se čuju prekrasne melodije na gitari.
City Walls of Troy jedna je od starijih pjesama, koja je nastala još u 80-ima. Teška, spora pjesma, zahtijeva mnoga slušanja da se zavoli.
Druga polovica albuma počinje pjesmom Kill Zone koja je o bitci u Faludži iz 2004. godine. Strahovit i jeziv tekst kojeg je otpjevao Novozelanđanin Giles Lavery. S ovom se pjesmom Warlord vratio najbliže 80-ima; manje atmosfere i više žestine, dok je opaki tenor ponovo na mikrofonu. Ovo mi je drugi favorit na albumu. Lavery je nakon albuma uzet u bend za turneju, odnosno par koncerata što su imali po Europi, očito zato što se Lavery bolje nosi sa starim materijalom od Andersona .
Night of the Fury bila je prva pjesma koja je predstavljena fanovima. Stavljena je demo verzija pjesme na youtubeu par mjeseci prije izlaska albuma i mogu reći da su poprilično pogriješili s izborom, jer po meni je to najslabija stvar na albumu. Nema ništa toliko loše, ali jednostavno nije dobra, nema ništa pamtljivo.
Father je neobična balada, napisana u 80-ima, nakon što je Tsamisov otac preminuo. Neobični aranžmani i emotivno pjevanje krase ovu pjesmu, a tekst je jako pametno napisan i ostavljen slušatelju da sam prosudi o čemu je riječ.
Album zatvara 11 i pol minuta duga epska naslovna pjesma. Ponovo je tekst ispunjen biblijskim konotacijama, a na refrenu se pojavljuje i fakultetski zbor sa sveučilišta gdje je Tsamis radio. Savršeno zatvaranje predivnog albuma.

Album sam poslušao odmah isti dan kada je izašao i nisam mogao vjerovati što čujem, toliko me album odbio da ga nisam ponovo zavrtio nekoliko mjeseci. Problem je što sam očekivao stari Warlord, tako da fanovima starog Warlorda savjetujem da na ovo gledaju kao na jedan totalno drugi bend, onda možda s vremenom zavole ovo. Za one koji nisu slušali Warlord nikada, ovo savjetujem ako žele glazbu koja je opuštajuća, nešto što nije ni naporno ni brzo, već melodično i emotivno. Warlord trenutno ima novog vokalista Ciprana Nicholasa Leptosa, pjevača Arrayan Patha i Astronomikona te rade zajedno na novom albumu koji bi trebao izaći krajem ove ili početkom sljedeće godine. Također, bend će izdati live album, koji su snimili prošle godine u Grčkoj.

1. 70,000 Sorrows
2. Glory
3. Thy Kingdom Come