warbringerWARBRINGER – IV: EMPIRES COLLAPSE
IZDAVAČ: CENTURY MEDIA RECORDS
DATUM IZLASKA: 15. LISTOPAD 2013.
ŽANR: THRASH METAL
OCJENA: 6/10

Warbringer je američki thrash metal bend iz Californie nastao 2004. godine. Potpisali su ugovor s Century Media Records izdavačkom kućom nakon koncerta u L.A. i to pukom slučajnošću jer je agent došao radi nekog drugog thrash metal benda. Do sada izdali su tri studijska albuma od kojih je drugi dostigao 14. mjesto na Billboard Heatseekers ljestvici. Ove godine došao je red na četvrti studijski album nazvan IV: Empires Collapse izdan 15. listopada.

Novi album ‘IV: Empires Collapse’ ima zanimljivu naslovnicu albuma. Prije nego što krenem pisati o najvažnijem dijelu albuma (glazbi) osvrnuo bih se kratko na izgled same naslovnice. Smiješna i nejasna naslovnica u stilu Kyussa mi nikako ne paše za jedan thrash metal album, nego baš za nešto laganiji stoner ili doom. Metalci su podijeljeni u dvije skupine, oni kojima su naslovnice albuma vrlo bitne i na one kojima naslovnice ne igraju nikakvu ulogu. Ja bih se svrstao isto u drugu skupinu jer smatram da odlični albumi s lošijim coverima samo zbog toga dobiju lošiju ocjenu u recenzijama kritičara, a veću kod samih obožavatelja. Osim naslovnice kod ovog albuma mi smeta i naziv albuma ‘IV:…’ kao da pravi obožavatelji ne znaju koliko je bend izdao albuma, po meni je to nepotrebno.

Prva pjesma ‘Horizon’ starta album u tipičnom udarnom stilu Warbringera. Žestoki početak albuma s primjesama bržih ritmova obećavaju još jedan dobar album u Warbringer sagi. Kompletan album često bježi s putanje i zvuči više kao nekakav death metal album, ali sa stalnim preusmjeravanjem zvuka u tipični thrash metal. Dosta pjesama na albumu vuku stilove Kreatora ili Slayera pretvorene u original stil Warbringera. Izdvojio bih odlične pjesme: ‘Hunter-Seeker’, ‘Black Sun, Black Moon’, ‘Dying Light’, ‘Iron City’, ‘Scars Remain’ i ‘Towers Of The Serpent’ zbog odličnog brzog ritma i zaraznosti. Ostatak albuma mi se nije posebno istakao jer podosta usporavaju album i odskaču kvalitetom od navedenih pjesama. Album svakako nije loš, ali mi ne zvuči kao prethodni albumi i previše bježi kvalitetom u nekom krivom pravcu.

1. Horizon
2. The Turning of the Gears
3. One Dimension