(Indie Records, 2011.)

85/100

Vreid je nastao 2004. nakon tragičnog raspada grupe Windir. U šest godina postojanja izdali su četiri albuma i DVD dok njihovo šesto albumsko izdanje pod nazivom „V“ izlazi u siječnju 2011.

„Ekspresionistički black’n’roll“ jest približno žanr u koji bismo mogli „utrpati“ ovaj album simboličnog naslova. Ekspresionistički jer se bavi temama ljudske egzistencije, inspirirane filozofima kao Nitzche, Locke ili Rosseseau te je svaka pjesma inspirirana određenim poetskim stihom iz opusa Sartrea, Statiusa, Hamsuna, Goldinga ili Kirkegraada. Black’n’roll jer, naravno, glazbom prevladava tipični black metal zvuk uz veliki utjecaj gitarskih trash metal solo dionica i ritmom rocka 80tih i 70tih godina prošlog stoljeća. Zbog toga su pjesme izrazito melodične i jake, na trenutke ambijentalne, ostavljaju na slušatelja dubok dojam, pogotovo kad se zadubi i u sadržajnu stranu svake pjesme, stihove koji su inspirirani pitanjem egzistencije, prolaznosti života, norveškim krajolikom…

„Arche“ nas uvodi u album, zanimljivo djelo s još zanimljivijim gitarskim solo dionicama prožetim kroz cijelu pjesmu, instrumentalno jedna od pjesama najboljih na albumu. Upečatljive su također i „Wolverine Bastards“ svojim izraženim ritmom, „Slave“ simboličnim udarcima bubnjeva na početku kasnije pojačanim odličnim gitarskim riffom, „Fire on the Mountain“ ambijentalnošću i akustičnom gitarom, „Then We Die“ koja kao posljednja stvar na albumu ostavlja dubok utisak na slušatelja svojom melankoličnošću, melodičnom gitarskom solo dionicom i najviše egzistencijalističkim stihovima koji slušatelja natjeraju na duboko razmišljanje.

Ovaj album nije jedan od onih koji ostaju u glavi odmah nakon prvog slušanja, potrebno ga je preslušati nekoliko puta kako bi se prvo shvatio instrumentalni dio pa tada se baciti u istražvanje stihova i sadržajne strane albuma da bi doživljaj bio potpun. Jednom kada u svojoj duši objedinite prije navedene glazbene žanrove i poeziju moći ćete u potpunosti uživati u novom albumu grupe Vreid.

Recenzija: Maja Trstenjak (maja@venia-mag.net)