Over The Rainbow
The Moon Looked Down & Langhed
Hérésie
(EMI/Virgin)

A New Form Of Beauty
(EMI/Virgin)

Nema više mnogo bendova, koji su se poput ovog, danas održali na Gothic sceni. Spominju se samo oni doista posebni. Covjek misli na The Sisters Of Mercy, Fields Of The Nephilim, Einstürzende Neubauten, The Cure, Bauhaus, Alien Sex Fiend, Sex Gang Children ili Virgin Prunes. Kopije grupa, poput iznad svih The Sisters Of Mercy, više ne prolaze. Svi danas teže i moraju biti originalni. Cesto se postavlja pitanje kako i gdje su zapoceli sa Gothic scenom. Sada, Virgin Prunes su jedna od pocetnih tocki. U ranim devedesetima ocekivano, kada još zeleni i nepoznati bend iz Dublina više nije postojao (1987. je bio tužan kraj), dobili su visoko priznanje za svoja izdanja. I svatko tko ih poznaje tada je postao poput malog kralja. Sredinom devedesetih izronio je ponovoobjavljeni CD na medunarodno tržište. Isto tako vrlo je brzo i nestao sa tržišta što je jako važno. Godinama dakle od ove kultne formacije nije bilo ni glasa. Kuca Mute nedavno je reizdala sve albume. Kakva fešta! Glazbeno je bend s frontmanom Gavinom Friday-om i Guggi-jem uvijek fascinirao. A ladice se ne otvaraju cesto za njihovo vrijeme. Osim, kada su naslov “Gothic” ili “Avantgarde” lozinka. Ipak to nije bio Goth Rock, Dark Wave pa ni Electro Pop. Bio je to i još uvijek je Virgin Prunes. Gavin i Guggi imali su oba ‘spleena’ taj feministicki outfit. Za suknje jednako kao i za make-up. Bilo je to tada potpuno novo, da dva glavna muškarca u bendu koncert odsviraju u ženskoj suknji. Mada je bend inace uvijek stajao na crnim zidovima suknja se na kraju pokazala kao šareni gubitak. Virgin Prunes imaju, baš kao i Rozz Williams sa Christian Death, svoju art modu u ulozi glazbe koja je heterosexualna i koja i muškarce goticare odijeva u suknje i stavlja im make-up na lica. I upravo je to jednoga dana na sceni postalo sasvim uobicajeno. Cesto je to bilo progurano kao sastavni dio kompozicije benda i danas nije ništa neuobicajeno. “Samokreirani” je blizu ‘vlastorijeci’ koja bi bila dobra definicija za bend. Tko pogleda koncert uživo ili na VHS-u znati ce koliko je to tocno. To nije bio samo koncert. Bio je to jedan show, pravi performance. Ne samo vizualno jer i mimika i gestakulacija nadmašena je danas samo jednim Stefanom Ackermnannom ili nekim Janus-pjevacima. Znaci ono što danas radi Marilyn Manson su Virgin Prunes radili vec davno, davno prije! I zapravo je bend neponovljiv u svojim stihovima. Mrki i nemilosrdni, takoder mudri i u kombinaciji sa pjevackim stilom nenadmašni. Isto tako kao što ni bend poput The Cure više ne mora objaviti ni jedan album da bi zadržao svoj kultni status. Ne postavljaju se više pitanja o formaciji, danas je pažnja usmjerena na to što je bend napravio. I svi novi koji žele upoznati Virgin Prunes zato moraju poceti sa albumom “If I Die, If I Die”. Na ovom su djelu izmedu ostalog i hitovi poput “Caucsian Walk” ili “Pagan Lovesong”. Stara garda koja je slijedila Virgin Prunes biti ce zadovoljna time što pricu može smjestiti u jedan Super Jewel Box. Teško je ovom reizdanju dodijeliti neku tocku ili ocjenu, visina 10 nije dostatna!!!

Claus Müller (Orkus, November 2004)

Prijevod: Ivana Sataić