U.D.O. – Steelhammer – Live From Moscow

u-d-o-steelhammer-live-from-moscow-85663Datum izlaska: 23. 5. 2014.
Izdavač: AFM Records
Žanr: heavy metal
Ocjena: 9/10

Udo Dirkschneider jedna je od najdugovječnijih i najjačih pojava na europskoj metal sceni što uvjerljivo dokaže sa svakim novim albumom. U zadnjih deset godina izdao je čak šest nevjerojatno kvalitetnih albuma, a u solo karijeri do sada ih ima ukupno četrnaest. Metalac je starog kova koji svakim novom albumom, ostajući vjeran svom old-school heavy zvuku, doda i nešto moderno, produkcija uvijek bude na visokom nivou. Svojom sposobnošču pisanja pjesama uvijek pokosi hrpu mlađih kolega koji međusobno se boreći za prevlast na metal sceni, izdaju svaki album još više prosječan od onog prethodnog. Osobno, kao njegov veliki fan, podržavam svaku ideju o izdavanju novog live materijala jer znam da se nikad neću razočarati. Također uživam u njegovim albumima s Acceptom, i sam Accept mi je dobar na nekom drugačijem planu i bez njega za mikrofonom, ali njegova solo karijera i svaki album koji snimi sa svojim bendom U.D.O. ima snažne pjesme i za mene veliku vrijednost. On i njegov bend među rijetkima su na današnjoj sceni koji omogućuju slušatelju da doživi heavy metal najintenzivnije, heavy metal u pravom smislu riječi, kakvog danas skoro pa više i nema. Od mlađih izvođača malo tko može ponuditi ovakvu snagu, a da ne govorim koliko ih je malo koji sviraju pravi heavy bez hrpetine “studijske magije”. Sa šezdeset i kusur godina, ova legenda ima nevjerojatnu energiju uživo, odličan odnos s kolegama iz benda na svakom koncertu, kao i s fanovima koji su uvijek jako angažirani. To je još jedanput pokazao na novom live uratku “Steelhammer – Live From Moscow”, na kojem, kao što sam naslov govori, promovira u sklopu turneje po Rusiji posljednji studijski album “Steelhammer”, izašao prošle godine. Postoji nekoliko izvrsnih live snimki ovjekovječenih na DVD izdanjima prije ovoga. Tu se po meni najviše ističu recentnije „Mastercutor Alive“ iz 2008. i „Live In Sofia“ iz 2011. koje je meni najbolje njegovo DVD izdanje do sada. Odličan zvuk, set lista sastavljena od najjačih pjesama benda kroz cijelu karijeru. Na taj DVD se kao velik fan Uda stalno vraćam, on predstavlja njegovu sposobnost live izvedbe u punom sjaju. I na kraju, da ne zaboravim odličnu snimku s nastupa na Wackenu 2012. s hrpom gostiju koji su mu se pridružili na pozornici, poput Lordija i Doro. Također još jedna snimka koncerta za sva vremena na koju se rado vraćam. „Intro“ na svakom DVD-u kod Uda i ekipe uvijek služi za raspirivanje vatre, a s prvom „Steelhammer“ počinje pravo usijanje. I vizualno i auditivno postaje jasno da se radi o još jednom odličnom DVD izdanju. Apsolutne uspješnice uživo poput „Future Land“, „A Cry Of A Nation“ i „Trip To Nowhere“ na kojoj cijeli bend pjeva s Udom potvrđuju kvalitetu ovog DVD-a, kao i „Never Cross My Way“ čiji pamtljivi refren i općenito dojmljiv tekst ne ostavljaju nikoga ravnodušnim. Na „Azrael“ možemo čuti više čisti vokal koji kontrastira uobičajeno prodornom i hrapavom Udovom vokalu, a na izvrsnoj „In The Darkness“ koja ima primaran fokus na melodičnosti se posebno istaknuo novi gitarist Kasperi Heikkinen. I drugi novi član, gitarist Andrey Smirnov, također ne zaostaje po kvaliteti izvedbe na ovom DVD-u, oba gitarista unose neku novu energiju u bend i savršeno se nose sa zahtjevnošću zvuka teutonskog heavy metala pritom ne gubeći vlastiti smisao za estetiku dajući starom stilu novo osvježenje. Bubnjar Francesco Jovino stalno je precizan i užitak ga je gledati pri njegovoj strastvenoj svirci, a ne smijemo zaboraviti ni klavijaturistu Ullija Köllnera koji dosta vremena posvećuje animiranju publike i uživi se u cijelu snagu svirke. Ako je netko mislio da odlazak Stefana Kaufmannna koji je dao značajan doprinos bendu kao i Igora Gianole znači nazadak u radu benda, ovoga puta se prevario. Na „Go Back To Hell“ impresionira Udov visoki A# u whistle registru (treća oktava na klavijaturama)…nevjerojatno i potpuno neočekivano. Za muški vokal pogotovo. Ta će se izvedba svakome urezati u pamćenje. To što on može raditi s glasom dokazuje zašto je on takva heavy metal legenda. Zadnje tri žestice „Timebomb“, „Holy“ i jedna od najlegendarnijih pjesama Accepta „Metal Heart“ potvrđuju da je sloga benda na visokom nivou, kao i to da je pred vama još jedno izdanje koje svaki U.D.O. fan mora posjedovati. Jedini manjak albuma bila bi nešto slabija angažiranost publike nego na nekim drugim live izdanjima, kao i izostanak nekih od najjačih pjesama s albuma kao što su „Dominator“ i „Rev-Raptor“ koje bend inače s užitkom izvodi uživo. Odavno je jasno zašto i stariji i noviji fanovi toliko poštuju Uda kao jednu od najdugovječnijih figura metal scene. Udo je ultimativna metal mašina! Stoga požurite po svoj primjerak najnovijeg live izdanja (DVD + 2 CD-a) ovog iznimno sposobnog starog metal lisca čija metal moć i neuništiv poriv da uvijek nešto snima istovremeno zasjenjuje i inspirira mlađe generacije izvođača.

1.Intro
2.Steelhammer
3.King of Mean