TuomasHolopainen-TheLifeAndTimesOfScroogeDatum izlaska: 11.04.2014.
Izdavač: Nuclear Blast
Žanr: soundtrack / klasika / folk
Ocjena: 8.5/10

Tuomas Holopainen, veliki um iza u svijetu najpoznatijeg finskog benda Nightwish, nakon nekoliko se uspješnih glazbenih projekata u kojima je sudjelovao odlučio i na prvi samostalni iskorak nazvan ”A Lifetime Of Adventure”.

I, kao što se od savršenog uma gospodina Holopainena moglo očekivati, njegov prvi samostalni album nije samo običan album. To je glazbena priča koja prati život jednog od najpoznatijih nam likova iz djetinjstva Paška (u vrijeme mog djetinjstva Paje) Patka i grafičku novelu ”The Life and Times Of Scrooge McDuck” koju je ilustrirao Don Rosa, a koja u 12 poglavlja prati putovanja poznatog patka od njegovih ranih dana u 19. stoljeću u Škotskoj pa sve do 1950.-ih godina.

Tuomas Holopainen, fasciniran pričom i emocijama koje donosi grafička novela, u svoju je glazbu pretočio gotovo opipljivu melankoličnu dubinu, detalje razgranate emotivne rešetke, ali i smisao za humor, dramatičnost i iznimnu snagu osjećaja koja prelazi u istinsku i duboku ljubav. Posebno priznanje svestranom glazbeniku treba odati na samostalnoj produkciji albuma koja nam u svom finalnom naličju donosi 60-ak minuta opuštanja u mirnim, na momente dramatičnim, melankoličnim i osjećajnim zvucima prave soundtrack glazbe koja u zamjetnoj dubini dotiče i najfiniji moderni klasični izričaj u zborskim refrenskim rješenjima kakve dobro poznajemo iz opusa matične mu grupe Nightwish, ali i tradicionalni škotski folk prizvuk koji je također često ‘lajtmotiv’ Nightwish izričaja.

Iako bi mnogi fanovi finskog glazbenika poželjeli čuti Tuomasa Holopainena za mikrofonom, to se nije dogodilo ni na njegovom prvom samostalnom uratku tako da za vrlo izražajne vokalne linije koje nam dočaravaju svaki segment života ovog poznatog lika možemo zahvaliti The Metro Voices iz Londona te glavnim vokalistima Alanu Reidu, odličnoj Johanni Kurkela, Johanni Iivanainen i Tonyju Kakko iz Sonate Arctice u pjesmi ”Cold Heart of the Klondike”. Johanna Kurkela je onaj glas koji i nakon tko zna koliko slušanja albuma ostaje u umu, smiruje osjećaje i vraća misli u zemlju snova. Njezin je glas vrlo nježan, umirujuć i eteričan da se čini kao da svom svojom nježnošću klizi kroz melodiju (”The Last Sled”, ”A Lifetime Of Adventure”) i čini je potpunom, isprepletenom upravom onom dozom osjećaja koja je potrebna da skladba dobije posebnu i zauvijek u vremenu bitnu dimenziju.

Svakako treba spomenuti i višestruko fantastični London Orchestra i The Metro Voices iz Londona koji su aranžmane pjesama učinili zapanjujućim u onom najpozitivnijem značenju.

Tuomas Holopainen ovim je albumom ostvario želju staru 14 godina. I još jednom nam je svojim glazbenim jezikom dočarao izuzetnu dubinu emotivne snage, sa i bez posebne sklonosti njegovim glazbenim ostvarenjima. ”The Life and Times of Scooge” je još jedan izvanredan i upečatljiv korak u bogatoj karijeri ovog izuzetno talentiranog glazbenika. Ipak, za sljedeći se nadam da će ostaviti zborske orkestracije i sanjive folk prizvuke drevne Škotske u pozadini i ispoljiti i neke druge boje glazbene duše Tuomasa Holopainena.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net