TUNES OF DAWN

OF TRAGEDIES IN THE MORNING & SOLUTIONS IN THE EVENING

(Plainsong Recrods, 2008.)

90/100

Tunes Of Dawn je doista snažan gothic rock bend koji dolazi iz Njemačke a njihov je album “Of Tragedies in the Morning & Solutions in the Evening” mračan i izoteričan sa intenzivnim Dreadful Shadows osjećajem ali ujedno i vrlo razvijenim osobnim zvukom. Pa prijeđimo na stvar.
Ovi njemački gothic rockeru u 2008. su stupili sa zaista odličnim albumom koji ima snagu utopiti vas u more suza bez ijedne sjedne sumnje. Svaka pojedina nota na albumu zvuči upravo onako kako treba zvučati nota koja se našla u pravom trenutku na pravom mjestu a sve one zajedno čine malu melankoličnu priču koja će vas duboko dirnuti.
Album otvara pjesma “Fall” koja će svojim izvandredno doziranim aranžamanom koji u jednakoj mjeri donosi i dramatičnost i energičnost nesumnjivo oduševiti ljubitelje zvuka koji balansira na tankoj liniji između gothic rocka i metala. Slijedi ju “One Mornings Tragedy”, pjesma koja će svojim stihovima i nešto manje dramatičnim aranžmanima biti bliža onima čija je naklonost usmjerena novom gothic rock zvuku. A ono što će oduševiti i jedne i druge, i one naklonjene mračnom gothic zvuku kao i one sklonije nešto agresivnijem gothic metalu izuzetna je mirnoća i specifična boja glasa pjevača i basista  Hagena Schneevoigta, bilo da se radi o nježnim gothic bojama ili onima growl karakterističnijim za metal smjer, koja u kombinaciji sa romantičarsko-mračnim gothic stihovima bez imalo problema pronalazi put o srca.
Pjesma koju bih izdvojila kao jednu od osobnih favorita je koja će vas svojim gorko-slatkim dionicama, ukoliko joj dopustite, odvesti u melankolično-romantični svijet Tunes Of Dawna u koji vas i pozivaju ovim albumom kojem ne treba mnogo da “uđe u uho” i ondje ostane.
Svaki gitaristički dio, bilo da se radi o akustičnim ili gothic rock harmonijama dinamički u potpunosti odgovara raspoloženju albuma kojem ću jedinu zamjerku uputiti na, po mom mišljenju, lagani gubitak “koncentracije” u pjesmama “Motorcycle Baby” i “It’s All Tears” koje i vokalno i instrumentalno odstupaju od ostatka albuma i time u određenim elementima pomalo narušavaju njegovu cjelovitost i harmoniju. Kako god, “Of Tragedies In The Morning & Solutions In The Evening” jedan je od najboljih gothic rock uradaka koje je u prvim mjesecima donijela 2008.!

Recenzija: Ivana Sataić