(Napalm Recrods, 2010)

70/100

Dva puta sam  promislila prije nego sam Tristaniu i novi uradak “Rubicon”  ocijenila ocjenom 70/100. I još uvijek dvojim je li previsoka. Jer ni nakon nekoliko uzastopnih preslušavanja albuma pa još nekoliko s odmacima ne mogu se ne zapitati zašto se uopće trudim? Zašto se trudim u “Rubiconu” pronaći tragove impresivnih uradaka gothic metala “Ashes”, “Widows Weed” i “Beyond The Vail” iz 1990-ih? Jer od prve minute jasno je da ih neću naći.
Nažalost, ono što je nekoć bio norveški predvodnik ženskog gothic-metal svijeta danas je ništa više od benda na tragu Within Temptation ili Liv Kristine. I promatram li ga upravo kao jednu takvu light inačicu dark glazbe ne mogu mu poreći vrhunac, jer više od ovoga ne može doseći – kvalitetna produkcija, pitki ženski vokal, ne suviše dubokoumne melodije…. No vrijeme izvanserijskog Mortena Velanda i čini se ipak nezamjenjive Vibeke Stene spojene u stilski beskprijekorne muško/ženske duete simfoničnog svijeta mračnog metala kao i vrhunac Tristanie daleko je iza nas i koliko god to priželjkivali “Rubicon” Tristaniu neće vratiti na vrh Gothic Metal svijeta. Jer ono što donosi sedam je od deset pjesama otprilike istog trajanja, jedna zaboravljiva i nezanimljiva pjesma za drugom sa toliko puta prežvakanom strukturom. refren-stihovi-refren-stihovi koja i ne bi bila loša da su pjesme lovljive i pamtljive, da aranžmani nisu već istrošeni. No, da osvrt na ovaj album ne ispadne jadikovka za Tristaniom koju smo žarko željeli vidjeti i na pozornicama domaćih klubova, na ovom albumu svakako treba obratiti pažnju na “Patriot Games” i “Vultures” koje ilustriraju svu punoću i pitkost pjevača Nordhusa i dokazuju da bi se, uz malo manje predvidivosti u samoj aranžmanskoj strukturi pjesama, iz njegovog vokala u spoju s Mariangelinim mogla roditi Tristania na putu povratka u vrh Gothic Metala a ne samo Tristania koja pokušava sigurno plivati u mlakim vodama na pragu bljedunjavog gothic rocka predvođenim bendovima poput Lacuna Coil, Leaves’ Eyes, Delain ili Theatre Of Tragedy. Jer ako ste čuli bilo koji od navedenih – čuli ste sve. Ali uspije li ova postava ostati zajedno u budućnosti će, uz pretpostavku da se oslobode okova u koje su se sami zaključali, zasigurno iznjedriti još jedan od Tristanijinih klasika.

Recenzija: Ivana Sataić