TRANS-SIBERIAN ORCHESTRA - Christmas Eve And Other StoriesTRANS-SIBERIAN ORCHESTRA
Christmas Eve and Other Stories

Datum izlaska: 15.10.1996.
Izdavačka kuća: Atlantic Records
Žanr: Orchestral/Progressive rock
Ocjena: 8/10

Već je prošlo to vrijeme godine, kad se more ljudi iz svih krajeva zemlje vraćaju svojim kućama da provedu božićno vrijeme sa svojim obiteljima. Svi znamo kakvo je to vrijeme godine i ne bih previše govorio o njemu, ali ću dati preporuku za jedan album koji bi vas moga još malo zadržati u tom Božićnom duhu. Ovo je album koji možete pustiti u pozadini dok radite druge poslove po kući, jer dobar dio ovih pjesama poznat je svima te ne zahtijevaju nikakav napor za slušanje.

Ovo je prvi album Trans-Siberian Orchestra koji je nastao na temeljima benda Savatage i ubrzo ga prestigao po popularnosti (bar u SAD-u gdje je po statistikama trenutno 9. najposjećeniji bend). Dakle, povijest ide ovako: godinu dana prije toga (1995), Savatage je izdao album Dead Winter Dead koji je imao radijski mega-hit, instrumentalnu pjesmu Christmas Eve (Sarajevo 12/24). Budući da je popularnost Savatagea u 90-im bila ugrožena, pjevač/klavijaturst i glavni čovjek benda Jon Oliva, klavijaturist Robert Kinkel i producent Paul O’Neill (koji je i gitarist na ovom albumu) odlučili su pokrenuti projekt Trans-Siberian Orchestra (TSO), a da pritom nisu bili ni svjesni kakvu će lavinu popularnosti steći. Uz njih trojicu, na albumu sviraju ostali članovi tadašnjeg Savatagea, odnosno Jeff Plate na bubnjevima, Johnny Lee Middleton na basu i Al Pitrelli na gitari. Iz meni nepoznatih razloga, Chris Caffery nije sudjelovao na snimanju albuma, ali je svejedno potpisan na pjesmi Christmas Eve. Uz njih na albumu imamo trubača i čelisticu te 20-ak vokalista, što muških, što ženskih, pa i djece.

Album dolazi sa 17 pjesama, od kojih su zadnje dvije bonusi. Postoje razna izdanja albuma, no kad se sva prodaja zbroji, album je prodan u više od 3.400.000 primjeraka (po SoundScanu). Odmah da riješim loše stvari u vezi albuma, odnosno, jedinu lošu stvar, a to je što ovo nije Savatage, iako je gotovo cijeli bend tu. Mnogima se teško pomiriti sa time, ali kad to izbacite iz glave, imate jedan jako dobar božićni album.
Od tih 17 pjesama, skoro pola pjesama su instrumentali, sve prerade poznatih tema. Najbolji od tih svih instrumentala meni osobno je Christmas Eve, koji je stavljen na album da očito podigne prodaju. Za mene je to uvijek bila i uvijek će biti Savatageova pjesma, pošto sam instrumental ima priču iza sebe koja je sa Dead Winter Dead albuma, ali o tome ću pisati jednom drugom prilikom.
Ostale, neinstrumentalne, pjesme variraju od laganica do malo bržih, veselijih pjesama; od dječjeg zbora do grlatih vokalistica; od solista do popularnog kanonskog Savatage pjevanja; od pjesme trajanje dvije i pol minute do pjesama koje traju šest i pol minuta. Svega toga ima na ovom albumu, ali sve je odjeveno u božićno ruho. Samim pogledom na naslovnicu i naslove pjesama, dobiva se taj božićni ugođaj.
Ovo je prvi dio trilogije o Božiću, a TSO je dovršio trilogiju albumima The Christmas Attic (1998) i The Lost Christmas Eve (2004). Sva tri albuma imaju priču, odnosno sva tri su konceptualna na svoj način. Ova priča je definitivno najslabija, a govori o tome kako je mladić u baru na Badnjak naletio na misterioznog starca koji mu priča priče, a svaka priča je jedna pjesma. Dva albuma o Božiću nakon ovoga imaju puno bolje priče, ali o tome dogodine. Sa malim zakašnjenem vam želim svima Sretan Božić, sretne blagdane i što uspješniju Novu godinu!

1. An Angel Came Down
2. O Come All Ye Faithful/O Holy Night
3. A Star To Follow