THE 69 EYES

Devils

(EMI/Virgin/Dallas Records, 2004)

95/100

Naslov novog albuma finskih gotičara The 69 Eyes i prije je objavljivanja (dok ovo pipemo objavljen je samo u Finskoj) potaknuo mnoge spekulacije o novom stilu Gothic rockera – opak, tvrd, brutalan?
“You cannot replace your devils…”, pjeva frontman Jyrki u naslovnoj pjesmi i pritom sa svojim ‘combom’ nema ništa s konzekvencijama koje je potaknulo ovo pitanje. Album “Devils” nesumnjivo stoji kao novi početak u znaku Skull Rocka. Definicija ove kategorije glasila bi: temeljito eksperimentiranje Goth’n’Rolla sa gospelom, voodoo zvucima i njihovom inspirativnom snagom koja je, kako je nemoguće ne primjetiti, snažno utjecala na cijeli bend. Iako produkcijski u prepoznatiljivom stilu Hiilija Hiilesmaae i još prepoznatljivijem potpisu Johnny Lee Michaelsa koji je preproducirao i programirao album i snimio vokale, klavijature i perkusiju, album koji donekle odstupa od definicije Gothic Rocka, donosi neke i više nego uobičajene elemente istoga. I to posebice u pjesmama “Sister Of Charity”, “Beneath The Blue” ili “Hevioso”.
Album će slušatelja već prilikom prvog slušanja zaintrigirati jednostavnom savršenosti spoja afričkih vokala i djembe Alfa Kazae sa izražajnim Jyrkijevim vokalom u pjesmi “Hevioso” ili predivnim gregorijanskim vokalima Markusa Kahilae u “Sister Of Charity” koja je bez dileme jedna od najboljih pjesama u cjelokupnom The 69 Eyes opusu. Istovremeno, “Devils” će slušatelja, bez brzih i neočekivanih preokreta u glazbenim temama i sa brižnom dozom klasičnih instrumenata, i pored pjesme “Feel Berlin”, na kratko vratiti u osamdesete i pokazati da su The 69 Eyes pronašli svoj Rock’n’Roll. Ovo je album suprotnosti: nostalgičan ali progresivan, tradicionalan ali ipak inovativan. Glazbena kategorija o kojoj se toliko govori? The 69 Eyes!

Recenzija: Ivana Sataić