69-Cats-logo-300x300Datum izlaska: 25.11.2013.
Izdavač: Cleopatra Records
Ocjena: 9.5/10

Izrasli iz korijena rockabillyja s opasnim mračnim predznakom, The 69 Cats, formacija koju čine vokalist Jyrki69 (The 69 Eyes), Danny B. Harvey (Rockats, Headcat) za gitarom i Chopper Franklin (The Cramps) za basom, već je najavnim singlom svog prvog EP-a, temom iz popularne HBO serije ”True Blood”, čiji je isječak bio dostupan i ušima nas u čijim zemljama iTunes opako ne radi, opasno prodrmala rockabilly tlo.

A onda su The 69 Cats dodatno začinili atmosferu i 25. studenog (baš sa prvim pravim zimskim danom u našim krajevima) objavili svoj prvi EP. iTunes ovaj put  nije bio milostiv, baš kao ni drugi servis na kojem stanovnici Sjedinjenih Američkih država i pokoje europske zemlje mogu za naknadu od nepuna 3 USD uživati u pravoj rockabilly poslastici. Kako je ista došla do mojih ušiju sačuvati ću kao malu, slatku tajnu uz još jednu zahvalu ‘izvoru’ uz napomenu da bolju dozu jutarnjeg razbuđivanja teško da sam mogla očekivati.

Svi koji smatraju da nešto znaju o rock’n’rollu znaju barem osnovnu crticu o rockabillyju, fascinacija istim glazbenika koji čine ovaj živopisni i zanimljivi trio također je poznata i stoga ne preostaje ništa nego krenuti na proputovanje u trajanju nešto kraćem od 10 minuta koje otvara ”Bad Things (As Heard on True Blood)”. Već sama ideja obrade pjesme koju u originalu izvodi Jace Everett i koja se posljednjih godina iskristalizirala u jednu od najpopularnijih televizijskih tema ikada vrlo je hrabra, a sve sumnje u izvornost i srčanost njezine  nove verzije padaju trenutno zahvaljujući prvenstveno koloričnom Jyrkijevom glasu kojeg dodatno produbljuje izvorni rockabilly prizvuk starog dobrog rock’n’rolla iz njegovih najboljih dana. I taman dok se odvažite na razuzdane plesne korake u svom stanu, ili čak uredu, slijedi novi klasik.

Type O Negative – bend o kojemu je rečeno sve, i nije rečeno ništa. Type O Negative, legendarni newyorški gothic metal bend predvođen legendom i jednim od najboljih muških baritona koji su hodali planetom – Peterom Steeleom (počivao u miru). Osim po svom osebujnom glasu i hipnotizirajućim zelenim očima Peter Steele bio je poznat i po ”vampirskom efektu”  koji je ostavljao na svoju, prvenstveno žensku, publiku, a ”Black No 1 (Little Miss Scare-All)” nesumnjivo je jedan od neizbrisivih trgova u ostavštini benda koji je u mnogočemu promijenio i oblikovao svjetsku gothic metal scenu. Da, The 69 Cats su ni manje, ni više na svoj EP uvrstili svoju viziju ovog vječnog klasika. Rockabilly, točnije darkobilly osjećaj ovdje je toliko snažan da se ježi koža dok se note zavlače po kožu. Jyrki u najmanju ruku briljira i na momente se čini da se u potpunosti stopio sa bojom glasa Petera Steelea na koju smo navikli dok među zidovima odzvanja: ”Loving you – loving you – love love loving you was like loving the dead…”, sve do onog dijelića sekunde kad shvatite da su se The 69 Cats stopili sa ”Black No. 1”, potpuno prirodno i jednostavno, kao da je oduvijek čekala rockabilly ruho, mračno i zavodljivo kao što je bio i sam Peter Steele.

I taman kad sam pomislila da hrabrije i bolje ne može uslijedila je ”Flaming Star”. Ujedno i pjesma koju sam iščekivala s najvećim nestrpljenjem jer može li se tko uopće približiti Kralju? O Elvisu Presleyu, njegovu liku i djelu, povijest ispisuje stranice zlatnim slovima, kroz svoje pjesme i generacije poklonika Kralj živi i dalje, a ”Flaming Star” upravo se izdigla iz pepela. Poput Pheonixa. I zabljesnula novim sjajem, nijansu mračnijim, nijansu modernijim, nijansu izražajnijim. Jyrki je, to znaju svi koji prate njegov matični bend The 69 Eyes, ne samo veliki Elvisov poklonik već zasigurno i jedan od rijetkih glasova koji bi, da je živ, zaintrigirao i samog Kralja. Uvijek i opet nenadmašan, Jyrki se u ovoj izvedbi opasno približio još uvijek i ipak nenadmašnoj Elvisovoj izvedbi (je li to samo zbog moje sentimentalnosti i cjeloživotne vezanosti za Elvisa i njegov opus procijenite sami nakon slušanja ove verzija), a njegova boja glasa upotpunjena rockabilly dušom uistinu čini ”Flaming Star” novom plamtećom zvijezdom na poprilično mračnom rockabilly nebu.

The 69 Cats su, sada je to sigurno, pravo osvježenje na svjetskoj sceni  rockabilly predznaka u svim njegovim nijansama. Sviračka izvrsnost neupitna je, vokalna genijalnost sveprisutna, aranžmanska potpunost jasna i čista poput tek opranog stakla. Sve ovo, i vrlo hrabar odabir pjesma koje su u novom ruhu, baš kao i u svojim originalnim verzijama, dovedene na sam prag savršenstva bude glad za još. Nadam se albumu, nadam se i koncertima na europskom kontinentu. Jer The 69 Cats su – must see u svakom pogledu!

Rockabilly fanovi – otvorite oči i duboko udahnite – mačori stižu!

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net