TARJA TURUNEN

MY WINTER STORM

(Universal, 2007)

Priča o Tarji Turunen započinje negdje 1996. godine kada i priča o Nightwishu, planetarno poznatom finskom symphonic metal bendu kojeg je proslavio upravo upečatljiv i ujedno jedan od najbolje klasično obrazovanih ženskih glasova na svijetu. No, Tarja i Nightwish razilaze se 2005. godine, a ova iznimna pjevačica i po mnogima podjednako iznimna osobnost ne osvrćući se na protekle godine isprepletene uspjehom kreće u samostalne vode. 2006. godine za finsko je tržište snimila Božićni album ‘Henkäys Ikuisuudesta’ (Dah vječnosti), a godinu kasnije svjetlo dana ugledao je i njezin prvi samostalni album za svjetsko tržište ‘My Winter Storm’ koji je Tarju vinuo na nove staze uspjeha.
Prvo što ćete zamijetiti kada primite album u ruke je to da je ekstremno dugačak, na njemu se nalazi ukupno 18 pjesama upotpunjenih, ovisno o izdanju koje vam se našlo u rukama, i dodatnim bonus pjesmama. Sljedeće što vam nikako neće promaknuti je činjenica da je Tarja na ovom albumu prvenstveno operna pjevačica. Pa iako je u određenom smjeru stilski nastavila slijediti put koji je utrla u gotovo 10 godina karijere u Nightwishu ‘My Winter Storm’ sa svojim je prelijepim refrenima i bogatim aranžmanima više nego ikada prije u njezinoj karijeri bliži romantičnoj atmosferi klasične glazbe umotane u mondeni rock/metal izričaj. Pristupite li albumu ‘My Winter Storm’ individualno i neopterećeno sjenama prošlosti nesumnjivo ćete uživati jer album sa nevjerojatnom lakoćom smjenjuje melodične operne zvuke sa simfoničnim koji se stapaju sa metal zvukom u kojem Tarja istražuje svoj glas na način drugačiji od onoga na što smo navikli slušajući je u bendu predvođenom Tuomasom Holopainenom. Naposlijetku, ovo nije još jedan Nightwish album, ovo je Tarjin album i dokaz da je ova glazbena diva pronašla svoje mjesto u glazbenoj industriji. I baš zato što smo skloni uspoređivanju ovaj album neće zadovoljiti svakoga. No kako god, svakako obratite pažnju na trenutke koji će zasigurno ostaviti traga i u budućim Tarjinim samostalnim koracima. U prvom redu tu je prvi single, pjesma ‘I Walk Alone’ sa svim violinama, žestokim gitarama i vrlo upečatljivim stihovima ‘Go tell the world I’m still around / I didn’t fly, I’m coming down…’ i više nego prepoznatljivo inspirirana Mozartovim Requiemom.
Ako ste ipak u nešto melankoličnijem rasploženju pjesma koja će vas osvojiti već u prvom dijelu je predivna ‘Reign’ u kojoj nježan orkestralni aranžman prati Tarjin nenadmašni vokal koji vas odvodi na mjesto na kojem želite biti.
Jedna od mojih osobnih favorita je pjesma ‘My Little Pheonix’, snažna u svakom pogledu, stihovnom, inspirativnom, glazbenom, vokalnom. Slijedi je aktualni single ‘Die Alive’, pjesma podjednako inspirativna kao i prethodna i vrlo upečatljive poruke sažete u refrenu: ‘No more fate / and no more mystery. / Even as time falls away/ I live my days / every moment and it’s memory,/ not only to survive: to die alive’. Zaljubljenici u goth izričaj svoju će uzdanicu naći u ‘Boy And The Ghost’ u kojoj je Tarjin glas i njegova emotivna nota u prvom planu. Još jedna od mojih favorita je ‘Oasis’ koju otvara piano dionica koja, ako na trenutak zatvorite oči odvodi na mjesto koje kao posebno čuvate u svom srcu. Tarja ovdje nekoliko stihova pjeva na finskom što pjesmi daje dodatnu snagu.
Pomalo iznenađujuće, Tarja je na ‘My Winter Storm’ albumu pronašla mjesto i za ‘Poison’ Alicea Coopera, možda i ne najbolji izbor za koncept samog albuma, ali svakako zanimljiv. Na kraju bih izdvojila još dvije pjesme, ‘Ciaran’s Well’, žesotku i brzu sa melodičnim i opernim vokalom koji joj daju posebnu snagu i kompleksnost te ‘Calling Grace’ koja se ističe daškom aranžmanske akustičnosti.
Album ‘My Winter Storm’ unatoč svojoj dužini koja na trentutke rezulitra time da vam pažnja odluta sa same glazbe na nešto sporedno pjevački je doveden gotovo do savršenstva i to mu nitko ne može osporiti. Tarjin snažan glas i upečatljivi stihovi ovom albumu daju pečat kakav nijedan bend u grotlu glazbene industrije ne može dobiti. ‘My Winter Storm’ odličan je početak jedne samostalne karijere. Pa iako se zagriženim Nightwish fanovima Tarjin odmak od prepoznatljivog izražaja možda neće svidjeti nema nikakve sumnje da je ova glazbena diva pronašla svoje mjesto pod suncem. Ne propustite priliku kalendarski nešto ranije, u listopadu, doživjeti njezinu zimsku oluju u zagrebačkoj Tvornici!

Recenzija: Ivana Sataić