Tarja - Colours in the DarkIzdavač: EarMusic
Datum izlaska: 30.08.2013.
Ocjena: 9.5/10

Tarja Turunen, sada je jasno, svakim se novim samostalnim uratkom udaljava od izričaja u kojemu smo je navikli čuti dok je bila glavna vokalistica u bendu o kojem danas ne govori često. Tako i netom objavljeni album ”Colours in the Dark”, treći samostalni za finsku glazbenicu, pokazuje novo lice Tarjinog stvaralačkog talenta koji izmiče okvirima u kojima je postala svjetski poznata.

Tarjin glas dominantan je te kao i uvijek topao i strastven stoga njezine odlične i vrlo postojane i snažne vokalne varijacije na albumu nisu iznenađenje. Iznenađenje je izuzetna melodičnost uglavnom rock prizvuka te raznovrsnost zvuka koja se oslikava već u uvodnoj pjesmi albuma, i prvom singlu, ”Victim of Ritual”, koja je možda i najveće stilsko iznenađenje na novom studijskom uratku pjevačice uvijek vrijedne pažnje. Iznenađenje se, što se melodijske linije tiče, nastavlja i sa sljedećom, ”500 Letters” koja je izuzetan spoj klasičnog pop i još klasičnijeg rock zvuka prožetog dobrim gitarističkim solom dok ju ”Lucid Dreamer” koja slijedi vrata na staze klasike posute sanjivom crticom kakva i priliči skladbi snažnog klasičnog karaktera. ”Never Enough” također je upečatljivog rock zvuka koji Tarji fantastično pristaje, a u isti red svrstala se i ”Neverlight” koja jednako impresivno ispoljava svjež zvuk i novu, pitko toplu i pozitivnu vibru koja izvire iz albuma ”Colours in the Dark”. Nježne i pomalo melankolične note donosi ”Mystique Voyage”, a dobrim potezom pokazala se i obrada pjesme ”Darkness” Petera Gabriela koja u distorziranom aranžmanu i u Tarjinoj impresivnoj izvedbi donosi ovoj pjesmi novo i lice, i naličje. Dah klasike prezentiran je u ”Deliverance”, skladbi u kojoj je Tarjin vokal definitivno u prvom planu, a koja je toliko sanjiva i emotivna da zaustavlja sve misli i odvodi ih na sva ona mjesta koja smo oslikavali u svojim doživljajima čitajući neke priče iz davnine. Treba spomenuti i ”Until Silence” koja se raspoloženjem nastavlja na ”Deliverance”, a ujedno je i upečatljivi uvod u sanjivu i izrazito osjećajnu ”Medusa” u kojoj Tarja briljira uz pratnju Justina Fursenfelda, a koja bi upravo zbog istinski impresivnih vokalnih i podjednako upečetljivih instrumentalističkih dionica mogla steći status blizak kultnom statusu svepopularne ”Phantom of the Opera” iz istoimenog mjuzikla Andrew Lloyd Webbera i Charlesa Harta.

”Colours in the Dark” najeksperimentalniji je Tarjin album do sada. Ujedno i najizbalansiranijeg zvuka koji će Tarju vinuti visoko u glazbeno nebo zahvaljujući širokom, panoramskom rasponu opernim zvukom predvođenog metala sjedinjenog sa klasičnim rock zvukom. Instrumentalistički, ovaj album donosi izuzetne gitare, odličnu ritam sekciju, a klavijaturističke dionice Christiana Kretschmara su čarobne. Sve to nadopunjuju dramatični aranžmani upotpunjeni zborskim dionicama čineći ”Colours of the Dark”  jednim od ponajboljih glazbenih izdanja ove godine i pozicionirajući Tarju čvrsto na tron klasične rock kraljice.

1. Victim of Ritual
2. 500 Letters
3. Lucid Dreamer