stratovarius-nemesisSTRATOVARIUS – NEMESIS
DATUM IZLASKA: 22.02.2013.
IZDAVAČKA KUĆA: EARMUSIC / EDEL RECORDS
ŽANR: POWER/SYMPHONIC METAL
OCJENA: 7/10

Stratovarius je finski power/symphonic metal bend nastao 1984. godine, do sada izdali su 14 studijskih albuma. Novi studijski album ”Nemesis” izašao je 22. veljače prošle godine preko earMusic / Edel Records izdavačke kuće. Nakon zadnja dva slabija albuma ”Elysium” i ”Polaris” ovo je povratak na tragove starog Stratovariusa i odlično napisanih pjesama. Novi bubnjar Rolf Pivle odlično se uklopio u bend i čini se da je konačno sve sjelo na svoje mjesto.

Album počinje s odličnim hitom ”Abandon” koji odiše odličnom produkcijom, savršenim zvukom i kao uvijek oduševljavajućim vokalom Tima Kotipelta. Pjesma za sjajan početak albuma i podizanje tempa. Nakon nje druga pjesma je singl ”Unbreakable” koja je jako zarazna i bogata klavijaturskim dionicama koji ju usavršavaju i doprinose pravom Stratovarius hitu. ”Stand My Ground” je jedna od moćnijih pjesama na albumu. Čini mi se kao potpuno drugačija pjesma od drugih na albumu zbog većeg utjecaja heavy metala i očaravajućih zvukova bass gitare. Neki kritičari kažu da jako podsjeća na Within Temptation. ”Halcyon Days” počinje s nekakvim meni iritirajućim techno ritmom i čudnom dance vibrom. Unatoč tome pjesma je dobra, ali meni nekako nije najbolja na albumu kako kaže Kotipelto. Ako bih birao neku od slabijih pjesama onda bi to bila ”One Must Fall” kod koje su vokali agresivniji.
Od ostalih pjesama istaknuo bih ”Fantasy” koja je tipičan i jako dobar Stratovarius hit, moćnu ”If The Story Is Over” i naslovnu ”Nemesis” koja zaokružuje kompletni album i dodatno nabija energijom.

Stratovarius se vratio s novim albumom na svoj stari put i poput Helloweena i dalje dokazuje odličnost i različitost power metala. ”Nemesis” je od mene dobio sedmicu jer nisam preveliki fan symphonic metala što definitivno ne znači da je album loš.

1. Abadon
2. Unbreakable
3. Stand My Ground