Soulfly_SavagesIzdavač: Nuclear Blast
Objavljeno: 1. listopad 2013.
Žanr:  groove metal, thrash metal, death meta
Ocjena: 7/10

Nešto više od godinu dana od izlaska albuma “Enslaved”, Soulfly su objavili i svoje deveto studijsko izdanje, nazvano jednom kratkom, ali semantički moćnom riječju – SAVAGES. Uz ovaj sam naslov očekivala i cijelu paletu tribal ritmičkih elemata, ali podivljali je Max divljaštvo iskazao nekim drugim kanalima – vokalom, tekstovima i brzinom.
Soulfly ovim albumom predstavlja i novog stalnog bubnjara – Maxovog dvadesetogodišnjeg sina Zyona koji svira i u bendu Lody Kong. Zanimljivo je to da je Zyon već prije surađivao s ocem i to dok je još bio u majčinoj utrobi – njegovi otkucaji srca se pojavljuju u pjesmi “Refuse/Resist” sa Sepulturnog albuma “Chaos A.D.” iz 1993. Iako će se naći neki koji će tatu Caveleru optužiti za nepotizam, mogu samo reći da se mladi Zyon sasvim dobro snalazi u svojoj bubnjarskoj ulozi, a i lijepo je vidjeti oca i sina kako zajedno rade.
“Savages” počinje pjesmom “Bloodshed” – za ovaj naslov albuma idealna pjesma za početak. Otvara je ratna atmosfera, prigušene sirene za uzbunu kao da ih slušate negdje iz daljine na periferiji civilizacije te bubnjevi koji zvuče kao rafalna paljba. U takvoj atmosferi raste cijeli album. Osim što je izravna i agresivna, ova je pjesma i prava obiteljska suradnja jer se kao gost pjevač pojavljuje Igor Cavalera, Maxov brat. A on nije jedini gost na ovom albumu.
Na krvoproliće se bez okolišanja nadovezuje pjesma koja nosi ime kao i talijanski film iz 80-ih godina prošlog stoljeća – Cannibal Holocaust. Pjesmom se proteže zanimljiv gitaristički riff, a tekst na sirov način ukazuje na trenutno stanje ljudske svijesti i okrutne sadašnjosti.
Divljašto se nastavlja i u pjesmi “Fallen” u kojoj možemo čuti i Jamiea Hanksa iz benda I Declare War. On je u pjesmu unio i žestinu kakvom se inače krasi death metal. Mogu reći da mi je ova stvar najbolja i najdefiniranija na albumu. Prvih par taktova mi zvuče pomalo grungerski, ali ubrzo nastupa sva agresivost metal izričaja kakvog njeguje Soulfly. Refren prati pomalo istočnjačka melodija. Zanimljiva je i sljedeća “Ayatollah of Rock’N’Rolla”. Neobično ime koje se ne uklapa u cijelu priču albuma, ali se zato nadovezuje već spomenuti istočnjački riff. Svoj glas je u ovoj pjesmi dao i Neil Fallon iz Clutcha odradivši naracije.
Ostatak albuma je jedan bijesni uragan prepun nasilja i krvi, a samo se jedna pjesma ističe u cijelom tom divljem okruženju. To je predzadnja stvar – “El Comegente” koja govori o venecuelanskom kanibalu. Tekst na španjolskom i portugalskom jeziku zajednički su napisali Max i basist Tony Campos, a zajedno su je i otpjevali. Traje više od osam minuta i to je čini najduljom pjesmom na albumu. “El Comegente” završava groovy psihodeličnim instrumentalnim dijelom i upravo bi zbog toga bila idealna završna pjesma albuma. Međutim čast da zatvori album pripala je pjesmi “Soulfliktion”.

Savages je tipični Soulfly album. Nije ni bolji niti lošiji od prethodnih izdanja. Bogat je gostovanjima pa se tako uz sve spomenute, kao gost pjevač, pojavio i Mitch Harris iz Napalm Deatha na pjesmi “K.C.S”. Nedostajali su mi standardni Soulfly tribal elementi, nije ih bilo onoliko koliko sam očekivala, tek bi se pred kraj svake stvari na samim prijelazima pojavilo nešto što bi nagovijestilo zvuke plemenske glazbe uz atmosferične melodije. Sve u svemu, “Savages” je album kojeg vrijedi poslušati, a mislim da će dobro uklopiti i u setlistu za buduće live nastupe.

1. Bloodshed
2. Cannibal Holocaust
3. Fallen