SLASH – WORLD ON FIRE

Slash-WorldOnFireIzdavač: Dik Hayd Records
Datum izlaska: 16.09.014.
Žanr: hard rock
Ocjena: 9.5/10

Otkada je 2010. objavio svoj prvi samostalni album, popularni i obožavani gitarist koji je zvijezde dosegao još krajem 80.-ih i u prvim godinama 90.-ih, plijeni pažnju ljubitelja žešćih rock nota. A otkada mu se na glazbenom putu pridružio fantastični Myles Kennedy (Alter Bridge) i prateći glazbenici okupljeni pod nazivom The Conspirators, Slash je nesumnjivo pronašao uvjerljivo pobjedničku ekipu.

”World On Fire” nastavlja se na vrlo uspješan album ”Apocalyptic Love” (2012.) i donosi 17 pjesama koje je slavni gitarist objavio pod vlastitom etiketom Dik Hayd Recrods. Slash ne krije da je većina pjesama na albumu nastala tijekom turneje i vjerojatno je to ključ vrlo ”live” zvuka i iznimne protočnosti skladbi koje instantno, neovisno o tematici, podižu raspoloženje i misli odvode u zadimljene i vruće koncertne dvorane i klubove.

Naslovna, ”World On Fire” objavljena kao singl Slashov je do sada najžešći prodor na radijske postaje i svakako je, zahvaljujući karakteristici brzog ”ulaska u uho” pravi izbor za pripremiti svijet na novu dozu žestokog rocka.

”Shadow Life” se nastavlja na zvuk albuma ”Apocalyptic Love” i stoga će, uzimajući u obzir uspjeh albuma, bez imalo dileme biti prigrljena od šarolike rock publike. Slashove zadivljujuće gitarističke vještine u kombinaciji sa izražajnim vokalističkim sposobnostima Mylesa Kennedyja…. i nećete moći ne pomisliti na ‘‘You’re A Lie” sa prethodnog albuma.

Među upečatljive zvuke na ”World On Fire”svakako treba ubrojiti ”Wicked Stone” koja će uvodom podsjetiti na zlatnu eru benda čije ime iz poštovanja prema Slashu nećemo spomenuti. No svojom će melodijskom linijom koju besprijekorno prati uvijek iznova izvanredan Myles Kennedy i Slashovo paranje žica o čijem naboju i intenzitetu je suvišno i govoriti unatoč činjenici da se upravo na to treba obratiti posebna pažnja učiniti će ”Wicked Stone” miljenicom publike.

U stopu će je pratiti ”30 Years To Life”, antemična stadionska rockerica koja će zahtjevati ruke u zraku i spremna grla dok je ”Bent To Fly” uzdanica emotivnije stane albuma i skladba koja hoda po rubu zahvaljujući emotivnom i snažnom vokalnom izražavanju Mylesa Kennedyja i izuzetnom Slashovom prebiranju po žicama, doziranom taman toliko da srca zatitraju.

Na žešće staze Slash i njegova ekipa okreću sa ”Stone Bild”, ”Too Far Gone”, ”Beneath The Savage Sun” i tako do ”Whitered Delilah” koja uvodnom solažom podsjeća na Slashovu eru s početka 1990.-ih, no moderan zvuk dodan je vrlo brzo zahvaljujući modernom aranžmanskom rješenju i definitivno glasu 21. stoljeća – Mylesu Kennedyju.

”Battleground” je još jedno plodno tlo za svestranost Mylesa Kennedyja na čije se besprijekorno, emotivno i izražajno pjevanje u epskom stilu nadovezuju Slash & The Conspirators.

Uz pregršt žestokih riffova, uz ”Bent To Fly”, nešto nježniju stranu albuma nosi i ekspresivna ”Iris of the Storm” dok ”Avalon” vraća Slasha njegovim žestokim engleskim korijenima nasuprot ”The Dissident’‘ koja vraća u zlatnu eru američkog rock’n’rolla 1960.-ih, a potom radi aranžmanski upečatljiv zaokret u zlatno doba modernog hard rocka.

Album zatvara ”The Unholy”, sanjiva, nabrijana, smirena i žestoka…. skladba koja u 6:48 minuta sažima sva lica albuma koji će ‘zapaliti svijet’. Ili barem rock’n’roll svijet.

Sedamnaest skladbi popriličan je zalogaj za jedan album i svakako vrlo hrabar korak za svakog glazbenika. A onda pogledate omot s kojeg vas pozdravljaju velika slova – Slash. I pokušate zamisliti glazbeni svijet bez Slasha. Ne. Ne bi bili ni upola zanimljivo i izazovno bez gitarista poznatog po cilindru, zar ne?

”World On Fire” zasigurno nije revolucionarno izdanje koje će preusmjeriti struje u uzburkanom moru rock’n’rolla, ali je svakako album koji prikazuje obožavanog gitarista, ne kao genijalca u skladanju i pisanju stihova, već genijalca u prebiranju po šest žica koje na momente život znače. Jedino…. ”World On Fire” donio je za dozu-dvije premalo solaža i Slashovih inspirativnih gitarističkih nota i iskristalizirao se u album kakav nailazimo na svakoj, ama baš svakoj polici u trgovinama glazbom. ”World On Fire” nije samostalni album jednog od ponajboljih svjetskih gitarista, već album benda u čijem zvuku za trunku prednjači izvanredni i izvanserijski zvuk vječne gitare. Nadam se uživo, uz uvijek voljenog i izvrsnog Mylesa Kennedyja, čuti i malo više Slasha!

NE PROPUSTITE: SLASH feat. MYLES KENNEDY & THE CONSPIRATORS – Beč, Stadthalle, 19.11.2014. ! Ulaznice su dostupne u sustavu Eventima i na www.eventim.hr; Ulaznice i prijevoz pronađite na www.svikoncerti.eu!

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net