SLASH

SLASH

(Roadrunner Records / Dancing Bear, 2010)

95/100

Slash, još uvijek najpoznatiji po periodu svog života kojeg je proveo kao gitarist megapopularnih Guns N’Roses, jedan je od najboljih gitarista svih vremena i kao takav jednoga će dana ući u povijest glazbe. Njegova sposobnost da nakon razlaza sa ekscentričnim Axlom Roseom iznova postigne planetarni uspjeh sa Velvet Revolver pa i svojim projektom Slash’s Snakepit gotovo je neponovljiva. A sada predstavlja i svoj prvi samostalni album nazvan jednostavno – ‘Slash’.
A što nam Slash jamči svojim imenom? U prvom redu svoje gotovo nestvarno gitarističko umijeće, zatim i impresivnu ritam sekciju predvođenu bassistom Chrisom Chaneyem (Alanis Morssette, Jane’s Addiction) te ništa manje fascinantnim bubnjarom Joshom Freeseom (Nine Inch Nails, A Perfect Circle). A uz ovaj fantastični dvojac Slash je na svom albumu okupio i nezamislivo dobru pjevačku ekipu od Iana Astburyja (The Cult) preko u mnogočemu jedinstvenog Ozzyja Osbournea do Iggy Popa i Lemmyja Kilmistera (Mötörhead). Već vam se od samih imena zavrti u glavi, zar ne? Pa iako bi se na prvu loptu dalo zaključiti da ovakav koncept albuma iz kojeg se skriva mnogo različitih pjevača iz isto toliko različitih glazbenih smjerova donosi jednu veliku zbrku, ta je konstatacija u Slashovom slučaju kriva od temelja do vrha! Jer ovaj je album uistinu jedinstven i svaka pjesma pršti iznimnom energijom, a upravo različitost pjevačkih i sviračkih rukopisa dobitna je kombinacija za bijeg od dosade.
Album otvara „Ghost“ koju je na svoj specifično lovljivi način otpjevao Ian Astury, a Slash se nakon toliko godina približio zvuku kakvog poznajemo iz zlatnih vremena Guns N’Roses  no istovremeno i kao da se Slash približio The Cultu. Jedna od onih koje osvajaju na prvo slušanje. Isto se može reći i za „Crucify The Dead“ u kojoj je uz Slasha glavu ulogu odigrao Ozzy Osbourne. Jedna od pjesama koja će vas na prvu loptu iznenaditi je „Beautiful Dangerous“ u kojoj gostuje Fergie, pjevačica Black Eyed Peasa je način na koji je, unatoč svojim ne baš savršenim vokalnim mogućnostima, iznijela refren.  Za uho će vam zapeti i instrumental „Watch This“  u kojoj su na pladnju servirani neiscrpni talenti bubnajra Dave Grohla (Nirvana) i bassista Duffa McKagan koja opet vraća u slavne dane Guns N’Rosesa, tim više što se ovom teamu pridružuje i Duff McKagan, Slashov kolega iz G N’R no i Velvet Revolver.  Kid Rockova „I Hold On“ donosi poruku koju bi Amerikanci prenijeli kao just-take-life-oen-day-at-a-time no nagradu za najbrutalnije iskrenu bez ikakve konkurencije odnosi „We’re Gonna Die“ sa Iggy Popom u ulozi pjevača i stihovima: „I’m int he mood so let’s intrude, pee on the ground and jump around“. Priznajte, izmamili su vam smiješak na lice. Uz nju treba svakako spomenuti i „By The Sword „ koju je Slash izveo sa neponovljivim Jimmyjem Pageom. I sada bez daljnih nabrajanja i osvrta stati, staviti točku.
Slash je na svom solo prvijencu ne samo okupio ekipu glazbenika iz snova već se i sam potvrdio na tronu gitarističkog kralja. Jer u 14 pjesama koliko ih je na albumu Shas je pokazao sposobnost sviranja gitare na mnogo razina, od odličnih rifova u „Crucify The Dead“, preko melodičnosti u „By The Sword“ pa do elemenata thrasha i heavy metala u „Nothing To Say“. Stoga, od ovog albuma ne očekujte neku  od verzija legendarnog albuma „Appetite For Destruction“ na novi način nego Slasha sa svim njegovim licima. A svi glazbenici koji u budućnosti planiraju pokrenuti solo karijere – naučite od Slasha!

Recenzija: Ivana Sataić – Ivy