SAMAEL

Reign Of Light

(Regain Records, 2004)

80/100

“Reign Of Light” šesti je studijski album benda koji do danas bilježi impresivnu karijeru. Oni koji prate Samael od samih početaka neće se razočarati ni u albumu koji je bend objavio nakon četverogodišnje stanke. Prošli album “Eternal” označio je završetak tranzicije za bend koji se korak po korak odvajao od black metalske prošlosti, reinventirajući ne samo sebe nego i fanove koji su ostali podijeljeni između onih koji i dalje prate bend i onih koji više ne mogu razumijeti bend koji sada spaja utjecaje svih vrsta ekstremnog metala sa snagom industriala i elektroničkim eksperimentiranjem. Uspoređuje li se “Reign Of Light” sa “Eternal” može se reći da su braća Vorph i Xy cijelu priču odnijeli korak dalje ali još uvijek kroče istom stazom. Black metal vokali su prošlost, na “Reign Of Light” čuje se mnogo elektronike ali ne nedostaje ni žestokih gitarskih riffova. Najveća razlika u uspordbi sa prošlim album vjerojatno je ta što je “Reign Of Light” oporiji i agresivniji i možda nijansu manje melodičan te utoliko bliži industrial utjecaju. Pjesma po kojoj je album i ponio ime odlikuje se hipnotičkim klavijaturama i snažnim refrenom. Sljedeća koju treba posebno istaknuti je prva pjesma “Moongate” u karakterističnim Rammstein riffovima, intenzivoj elektronici i sa impresivnim Vorphovim vokalom. Nešto žešće orijentirana pjesma “Heliopolis” također je vrlo zanimljiva i orijentalni ritmovi koji ju čine vjerojatno su razlog zbog kojeg je bendu ponudeno da svira na festivalu u Egiptu. Govoreći o albumu sa produkcijskog stajališta, Waldemar Sorychta uvijek zna što radi i malo tko se iznenadio što je miksanje albuma obavio Swede Stefan Glaumann koji je stručanjak za elektroniku što je dokazao ranije sa bendovima poput Clawfinger i Rammstein. Sve ovo čini “Reign Of Light” snažnim i, unatoč svojim slabostima, potpunim albumom i iako možda nije najbolji album koji je bend napravio može se svrstati u jedno od najboljih izdanja 2004.

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net