Sabaton_Heroes_coverDatum izlaska: 16.05.2014.
Izdavačka kuća: Nuclear Blast
Žanr: heavy metal
Ocjena: 10/10

Albumom ”Carolus Rex” Sabaton je stekao još veću slavu i broj fanova pa su i očekivanja sedmog studijskog albuma bila vrlo velika. Sedmi album Sabatona nazvan je ”Heroes” a sniman je u studiju studiju The Abyss, u mjestu Pärlby izvan Ludvike u Švedskoj pod upravljačkom palicom Petera Tägtgrena (HYPOCRISY, PAIN).

Ono što je dočekalo Sabaton fanove, ako govorimo o standardnoj cd verziji, je relativno kratak album, traje svega 37 minuta, ali svaka pjesma je napravljena jako dobro i u cjelosti album zvuči odlično. Ovo je prvi puta da Sabaton snima cd sa novim članovima, Chrisom Rörlandom, Thobbeom Englundom, Hannes van Dahlom i slažem se sa tvrdnjom da su jači no ikad.

Album započinje dosta močno ”From the depths, of hell in silence, cast their spells, explosive violence…” Riječ je o pjesmi ”Night witches” koja govori o ženskim pilotima u Rusiji iz 588. bombaške pukovnije. Zbog karakterističnog zvuka kojeg su noću u lovu na mete proizvodili njihovi bombaški avioni prozvane su ”Nachthexen” (”Noćne vještice”). Ovo je karakteristična Sabaton pjesma, dosta snažna, u stilu neke ranije Sabaton faze kao ”Ghost Division”. Sljedeća je pjesma ”No Bullets Fly” koja govori o njemačkom pilotu Franzu Stigleru kojemu je bilo naređeno da puca u neprijatelja, što je on iz humanitarnih razloga odbio i dopustio toj istoj posadi da se vrati natrag u zračnu luku u Engleskoj. Priča je poznata pod imenom incident Charliea Browna i Franz Stiglera. Ova pjesma me iz nekog razloga podsjeća na raniju fazu U.D.O. posebno početak i refren :”Killing machine, honour in the skies, B17, flying home…” Isto jedna jako zanimljiva i dobra pjesma, dobar je zvuk gitara i pjesma ima poseban jedan štih. Sljedeća pjesma ”Smoking snakes” je jedna od mojih favorita s albuma posebno zbog toga što pratim Sabaton već dugo godina i volim njihov stila, a ova pjesma je primjer kad je čuješ, znati ćeš da se radi naravno o Sabatonu. Pjesma govori o tri brazilska heroja koja su se odvojivši od svog bataljuna, hrabro borili protiv brojčano moćnijeg neprijatelja do smrti, a sami Nijemci pokopali su ih uz riječi ”Drei brasilianische Helden” (Three Brazilian Heroes). Još jedan favorit s albuma mi je i pjesma ”Inmate 4859” koja parti tužnu, ali hrabru i poučnu priču Witolda Pileckia. On je namjerno krivotvorio dokumente kako bi završio u kampu Auschwitz kako bi mogao vidjeti što se tamo događa i organizirati otpor. Kako pomoć nije stizala u Auschwitz, srećom uspjeva pobjeći iz kampa i obavjestiti vlasti što se tamo događa. Nažalost, nitko mu nije vjerovao i na kraju je optužen za špijuniranje i smaknut je. Dosta mračna i emotivna pjesma, mislim da je čak i jedna od tužnijih koje je Sabaton napravio. Prvi singl sa albuma Heroes, pjesma ” To Hell And Back” za koji je i napravljen novi video spot, je sljedeća na albumu. Ova pjesma je dosta zvukom drugačija od ostalih, baš nekako iskače i prikazuje kako Sabaton donosi nešto novo, ali da pri tome uvijek ostaje  Sabaton. Priča je to o Audie Murphyu, najpoznatijem US vojniku u 2. Svjetskom ratu. Sljedeća je balada koja nas seli u Australiju gdje heroj Leslie ”Bull” Allen svojim herojskim nastupom spašava ranjene vojnike kroz pakao pucnjeva i vatre, 12 puta penje se na planinu i 12 puta vraća se sa ranjenim vojnikom na leđima. Riječ je o pjesmi ”The Ballad of Bull”, vrlo lijepa lagana pjesma, sviđa mi se zvuk klavira, a kasnije i ostalih instrumenata, poučna pjesma:” Thanks to 1 single man, a dozen more survives…” Drugi singl s albuma je pjesma ”Resist and Bite” i sljedeća je na albumu koja nam govori o O Chasseursu Ardennaisu, bataljon 40 vojnika, koji se borio protiv Wehrmachta kad su napali Belgiju 1940. Jedna od pjesma koje će biti užitak poslušati u live verziji, vrlo moćne gitare, podsjećaju na AC/DC ”Tunderstruck”, posebno je epic dio ”Gloria fortis miles, The Wermacht closing in, Adversor et admorsus, The boar against the eagle.” Nakon Belgije selimo se u Finsku gdje nas čeka sljedeći junak Lauri Törni. On je bio vojnik Finske, Njemačke Waffen-SS, i Ujedinjenih američkih naroda. Još jedna heavy pjesma, odrađena vrhunski od početka do kraja, posebno je super kad se u refrenu naglasi: ”May you rest in peace by now, Lauri Allan Törni.” Predzadnja pjesma na albumu je pjesma ”Far From the Fame” poznata sa Masters of Rocka 2012. u Češkoj gdje je prvi puta izvedena live. Ova pjesma zapravo niti nije trebala završiti na albumu, međutim fanovi su zavoljeli ovu pjesmu i željeli su da je se svira i izvan Češke i Slovačke, pa su dečki iz Sabatona rekli zašto ne, a opet pjesma govori o Češkom junaku. Riječ je o Karelu Janoušeku, Čehoslovačkom vojniku koji se nakon Prvog svjetskog rata pridružio novo formiranoj Čehoslovačkoj zrakoplovnoj jedinici. Bio je tvorac čehoslovačkih snaga u Royal Air Force te dobio je i čin maršala. Nakon što je rat završio bio je zatočen od komunističkog režima u Čehoslovačkoj. Posljednja pjesma ”Hearts of Iron” završava u Njemačkoj, a heroj ove priče je Walther Wenck koji je kod Bitke za Berlin umjesto da pruža otpor Rusima, organizirao vojsku da spase ljude iz Berlina, za takav čin bio bi kažnjen smrću no umjesto toga bio je odgovoran za 250 000 života i njihov bijeg iz gorućeg Berlina. Za neke je to bila bitka za njega je to bilo spašavanje ljudskih života. Idealna pjesma za završetak albuma, vrlo moćna, sa jasnom porukom: ”It’s not about Berlin, it’s not about the Reich, It’s about the man, who fought for them, what peace can they expect?”

Svaka čast Joakimu i Päru, posebno sve najbolje mogu reći i o novim članovima, album je zbilja odličan i dostojanstven jer još uvijek postoje osobe koje su u nekim vezama sa herojima o kojima se pjeva i zasigurno će im biti drago čuti da se o njima pjeva i da se nikako ne smiju zaboraviti. Sabaton iznova dokazuje da zna napraviti dobar album i kako pjesma ne treba trajati 8 minuta da bi bila dobra. Sigurna sam da ljudi koji su do sada pratili Sabaton neće ostati razočarani. Album je dostupan u nekoliko verzija u kojem ima i bonus pjesama, a to su obrade Metallice, Battle Beasta i Raubtiera. Također, nalazi se i nova verzija stare Sabatonove pjesme” 7734” koja zvuči odlično, kao i pjesma ”Man of War” koja je tribut pjesma metal velikanima Manowaru. Sedmi album. Svaka čast Sabaton.

1. Night Witches
2. No Bullets Fly
3. Smoking Snakes