RUBIKON

Savjest

(Aquarius, 2010)

75/100

Ovih dana kada je tema zagrebačke Varšavske ulice opet top-tema u državi možda je pravo vrijeme za recenziju albuma prvijenca “Savjest” zagrebačkog, točnije samoborskog, benda Rubikon.
I dok Elemental novom pjesmom podržava prosvjednike u Varšavskoj Rubikon je prvi hrvatski rock bend koji se pridružuje pomalo usamljenim  hip-hoperima u kritičkom osvrtu na aktualne društveno-političke teme progovarajući na svoj način Shakespearovim riječima: “Nešto je trulo u državi Danskoj”, pardon Hrvatskoj. Pa iako su mnogi naši vrli političari vjerojatno odahnuli onog dana kada se Johnny Štulić preselio u Nizozemsku, a s Azrom gotovo nestao i svaki osvrt na našu svakodnevicu ispunjenu aferama i kriminalom na koji, eto, svi pasivno zatvaramo oči, sada se stvari polako mijenjaju. Jer grupa Rubikon progovara glasno. O tajkunima, zakonitoj pretvorbi, lažnim ratnim vojnim invalidima i svim onim temama koji su lijepu našu pretvorili u jadnu našu.A kada već spominjem Azru moram se dotaknuti i čovjeka koji je otkrio Štulića, Bahrije Golubovića, poznatog nam po kultnoj emisiji Demo X koji je Rubikonu dao punu podršku prepoznavši snagu njihovih riječi.
Najavljen kao provokativan, jer pjesme su oštra i beskompromisna kritika hrvatske vlasti i stanja u državi, “Savjest” je album koji je prodrmao uspavanu rock scenu. Ili barem ono što je od nje ostalo. Album je producirao Bernard Mihalić-Bera i ono što će svakome upasti u uho je čvrst i energičan rock. Angažirani tekstovi, naravno, neće svima podjednako “sjesti” no to, naposlijetku, i nije namjera.
Kao i svaki album prvijenac, i ovaj još vuče neke karakteristične dječje bolesti, od toga da pjevač Crni nije Axl Rose do toga da se tematski pjesme vrte oko nekoliko istih faza što, nažalost, albumu ne daje širinu i čini ga pomalo sirovim i nedorađenim. Zvuk kao zvuk, neizbrušeni rock koji će se starijoj generaciji nepobitno svidjeti dok će oni mlađi ipak poželjeti nešto malo žeće u sferi onoga što nudi moderna inačica dobrog starog rock ‘n’rolla.
Sve u svemu, da ne nabrajam pjesme i ne sugeriram ništa unaprijed, “Savjest” je solidan rock album no bend će kada uđe u studio i započne rad na njegovu nasljedniku, ukoliko žele parirati angažiranim bendovima poput TBF-a, Hladnog piva ili Elementala, morati poraditi na tome da prošire jezični kontekst, upotrijebi sinonime riječi koje se uporno provlače iz pjesme u pjesmu i tako još glasnije reći što misle o narodnjačkim klubovima i hrvatskoj političkoj sceni. Do tada, definitivno, palac gore!

Recenzija: Ivana Sataić