Robbie Williams SwingsIzdavač: Island, Universal
Objavljeno: 15. 11. 2013.
 Žanr: swing, pop
 Ocjena: 9/10

Robbie Williams je odrastao (!). I vratio se koketiranju sa swingom. Premda je izašao u predbožićno vrijeme, ‘Swings Both Ways’ nije božićni album. Na njemu nema niti jedne Božićne pjesme, no svejedno je pružio sasvim simpatičan uvod u razdoblje blagdanskih veselica i (često) prekomjernog ispijanja alkohola.

Williams se na ovom album opet udružio s Guyom Chambersom, tipom koji stoji iza Robbiejevih uspješnica poput ‘Let Me Entertain You’ i (gotovo već antologijske) ‘Angels’. Isto tako, doveo je i nekoliko jakih imena glazbene scene, te s njima napravio duete. A kao šlag na tortu, album je upotpunio s nekoliko obrada jazz/swing standarda. Kad se sve ovo zbroji, čini se kao da je riješio formulu za uspjeh. Je li?

Album otvara ‘Shine My Shoes’. To je poprilično samouvjerena pjesma brzog ritma i snažnih puhačkih dionica u kojoj se Robbie obračunava sa svojim ‘hejeterima’ i poručuje im – ‘I know you can’t stand me cause i make you so angry more and more each day… But while you’re here just bow your head and you can shine my shoes’. Slijedi prvi singl izbačen sa ‘Swings Both Ways’ – ‘Go Gentle’ – lagana, plesna pjesma prepuna savjeta friškog tate svojoj ljubljenoj kćerkici – ‘Now when you go dancing with young men/down at the disco/just keep it simple/you don’t have to kiss though’. I onda na scenu stupa Olly Murs u veselom duetu ‘I Wan’na Be Like You’. To je pjesma poznata iz ‘Knjige u džungli’ i kao stvorena za ova dva pop blesavca. A možda bi se i Ollyjevo ‘I wanna be like you’ trebalo i drugačije shvatiti jer Murs je preočit pretendent na Williamsovo ‘prijestolje’. ‘Swing Supreme’ je zapravo ‘Love Supreme’ u swing aranžmanu. Naslovna ‘Swings Both Ways’, duet s Rufusom Wainwrightom, premda je ‘prava’ swing pjesma, dobrog plesnog ritma i pjevna, ne možemo se oteti dojmu kao da je ispala iz nekog mjuzikla s Geneom Kellyjem (premda je malo prezločestih stihova za jedan mjuzikl iz ’50-ih). Usprkos tome, to je jedna od dvije jake stvari na ovome albumu.

Lilly Allen dodaje još malo šećera u ionako preslatki standard ‘Dream a Little Dream of Me’. ‘Soda Pop’ je Williamsov diet s neprikosnovenim kraljem moderne swing glazbe, Kanadskim superstarom Michaelom Bubleom. Ovo je i druga najjača stvar albuma.
Vesela, brza, prava big band swing stvar kao stvorena za jive. Zatim tu je potpuna suprotnost ‘Snowblind’, balada velikih orkestracija. U ‘Puttin’ on the Ritz’ Robbie iskušava svoj američki naglasak. Duet s Kelly Clarkson ‘Little Green Apples’ je simpatična i suptilna country pjesmica. Robbie je zatim sasvim ok ‘skinuo’ ‘Minnie the Moocher’ Caba Callowaya, no, original je ipak original. ‘If I Only Had a Brain’ je pjesma poznata iz ‘Čarobnjaka iz Oza’ koju tamo pjeva Strašilo. ‘Swing Both Ways’ zatvara ‘No One Likes a Fat Pop Star’. To je tipično britanska pjesma puna gađenja ovog pjevača samim sobom nakon što su ga tabloidi više puta razapeli zbog veličine trbuha, ali (konačnog) prihvaćanja svojih godina – ‘You just can’t be portly/ not this side of fourty/showbiz’s a single- chinned game’.

Robbie Williams voli swing, i swing voli njega. Premda ovo nije čisti swing album (ipak, ne može Robbie pobjeći od svojih čistih pop korijena), svejedno je dostojan ovog žanra. Na njemu je Robbie pokazao svoju raznolikost kao izvođača i samoironiju u svom pisanju (tipično britanski).
Ovo je jako dobar album, a ako želite čuti neke od ovih pjesama uživo, napomenimo da je Robbie trenutno na turneji na kojoj promovira ovaj album. Ovim koncertima, koji se brzo rasprodaju, nastavlja oduševljavati publiku, a najbliže nama dolazi u Budimpeštu 25. travnja i Beč 28. i 29. travnja. Ako ikako možete, svakako pogledajte. A ako ne možete,
onda svakako poslušajte ovaj album. Nećete zažaliti.

1. “Shine My Shoes”
2. “Go Gentle”