Revamp-WildCardDatum izlaska: 23.08.2013.
Izdavač: Nuclear Blast
Žanr: symphonic metal
Ocjena: 9/10

Floor Jansen i njezin ReVamp briljirali su na svom drugom studijskom albumu ”Wild Card”. Iako se album čini logičnim nasljednikom svog prethodnika, ”Wild Card” je album koji sumira sve ono najbolje iz dugogodišnje kariejre jednog od najupečatljivijih ženskih glasova na svjetskoj metal sceni – Floor Jansen.

Floor je u proteklih godinu dana metal poklonicima diljem svijeta postala prepoznatljiva kao glavna žena legendarnih finskih simfoničara Nightwish, nedavno je i službeno preuzela tu ulogu, no ništa manje pažnje ne zaslužuje ni ”Wild Card”, žestok album osobnog predznaka koji u ”The Anatomy of a Nervous Breakdown” od prve minute govori o slomu koji je Floor doživjela prije dvije godine, a koji je usporio ReVamp u svom pohodu na svijet. Ono što je mnogo važnije od tematski osobnog predznaka, koji je zacijelo izvor cijele sile energije i emocija koje izviru iz aranžmanskih rješenja i  glasa Floor Jansen (obratite pažnju na ”Distorted Lullabies”) svakako je čitav splet glazbenih nota ispletenih u raznolik, vrlo zanimljiv album iznenađujuće prilagodljiv svakom uhu koje naginje metal glazbi.

Floor Jansen se na ”Wild Card” još jednom potvrdila kao izvanserijski ženski glas, njezine su izvedbe, baš kao i njezin glas, čvrste, kolorične, energične i emotivne. A za pojačani osjećaj vrlo posebne glazbene priče ReVamp su svoje glazbeno umijeće upotpunili suradnjama sa Devinom Townsendom u ”The Anatomy of a Nervous Breakdown: Neurasthenia”, zadnjoj skladbi u trilogiji koja se nalazi na albumu, koja je izražajna, s naglaskom na oba glasa, a i Floor i Devin su punim sjajem zabljesnuli u prenošenju atmosfere zaokruživši vrhunsku i vrlo upečatljivu trilogiju pjesama koja se u prva dva dijela fokusirala na Floor i njezino pjevanje. Ipak, u ‘Neurastheniji’ Devin je, zahvaljujući vriskovima kakve samo on može prezentirati, na kratko preuzeo vodeću vokalnu poziciju dajući pjesmi dobro doziranu  nijansu agresivnosti. ”Wild Card” donosi i Epicina Marka Jansena čija sinergija sa Floor Jansen i Joostom van der Broekom ne iznenađuje prisjetimo li se zajedničkog im opusa iz doba After Forever, a čiji su growlovi (”I Can Become”) vrlo poseban začin albumu koji obiluje raznolikošću.

Posebnost albuma ”Wild Card” nije samo njegov fenomenalan uzlet u odnosu prema debiju već i dodatna agresivnost i žestina u riffovma gitara što ga čini modernim albumom koji se vješto nosi sa stilskom raznolikošću  koja savršeno odgovara zaigranom glasu Floor Jansen koji varira od romantično nježnog do gotovo šizofreničnog, od nepogrješivog opernog stila do agresivnog rock pa čak i pop prizvuka, a ne treba zanemariti ni njezino umijeće growlanja koje obara s nogu.

”Wild Card” svakako je veliki korak naprijed za ReVamp. Album grubih, ponekad ekstremnih no vrlo jasnih granica svakako je veliki izazov za bendove predvođene ženskim glasovima poput Epice, Within Temptation, pa i Nightwisha koji od nedavno ima Floor u svojim stalnim redovima. Album ovako dobrog balansa između ekstremnog i melodičnog biti će teško nadmašiti, čak i primjetimo li da u osnovi ”Wild Card” nije revolucionaran album koji će zatresti tlo melodičnog metala u njegovoj srži.

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net