REFLEXION

Out Of The Dark

(A1 Music, 2006)

85/100

Iako početak glazbenog postojanja ovog benda seže u sada već dalekou 1995., Reflexion su svoj album prvijenac nazvan “Out Of The Dark” objavili tek nedavno.
Ovi Finci počeli su kao rock bend pod imenom Enchanted svirajući obrade Metallice, Megadetha i AC/DC, a 1999. godine zabilježili su svoj prvi uspjeh – finale natjecanja mladih bendova u finskom Oulu. 2000. su se prvi puta predstavili pod imenom Reflexion a nekoliko mjeseci kasnije njihova je glazba poslužila kao glazbena tema filma “Extreme Radical” što je bend dovelo na nacionalnu televiziju.
Nakon nekoliko singleova objavljenih tijekom proteklih godina Reflexion sada ponosno predstavljaju svoj debut album. Internacionalno zanimanje za ovaj bend nije slučajno uzmu li se u obzir odsvirana turneja s Charon, suradnja sa Sentenced i podatak da je pjevač Juha Kylmänen ujedno i vokalist benda For My Pain u kojem svira i Tuomas Holopainen (Nightwish) i za čiji je album napisao većinu stihova. Pa iako će mnogi reći da su Reflexion ništa drugo nego još jedna ‘light’ verzija HIM-a, album “Out Of The Dark” koji donosi 11 pjesama ugodno je osvježenje u finskoj diskografiji. Ovaj album je zanimljiva mješavina gothic rocka i melodičnog rocka koji prepoznatljiv ugođaj finske melankolije nadopunjuje klavijaturističkim dionicama u nepogrešivom skladu s Juhinim vokalom. Glazba je na albumu kompaktna, bez ikakvih stilskih odstupanja a pjesma koja će na prvo slušanje odvući pažnju je “Undying Dreams” koja vokalističkim aranžmanom pomalo podsjeća na HIM-ov album prvijenac. Pa iako Reflexion na “Out Of The Dark” slijede dobro znanu formulu uspjeha finskih bendova i okosnica njihovog glazbenog izričaja ne odmiče daleko od opusa For My Pain, “Out Of The Dark” donosi nekoliko vrlo upečatljivih pjesama. Prva koju treba izdvojiti je “Crashing Down” za koju je snimljen i video spot i iz koje su jasno vidljivi glazbeni afiniteti ovog benda – široki spektar Juhinih vokalnih mogućnosti izoštrenoih do krajnjih granica, sirovi zvuk gitare ublažen goth rock/metal aranžmanom i s manje naglašenim klavijaturama odmah privlače pažnju. Još jedna pjesma koju treba posebno izdvojiti zbog melodičnog i profinjenog vokala u odličnom spoju sa pratećim vokalima je “Sleeping With Death” prožeta i samozatajnom klavijaturističkom dionicom koja će se u kišnim i sivim danima mnogo puta začuti iz zvučnika.
Pa iako će Reflexion za neke biti ništa drugo do kolizija HIM-a i For My Pain poklonici melankolično-melodičnog zvuka i čistih vokala u ovom će bendu pronaći nešto za sebe. “Out Of The Dark” ne može se svrstati u glazbeno inovativne uratke no svakako je vrijedan pažnje.

Recenzija: Ivana Sataić