RAMMSTEIN

Rosenrot

(Universal / Aquarius, 2006)

85/100

Rammstein je bez sumnji jedan od najboljih, tj najvećih njemačkih izvoznih bendova, ako izuzmemo legendarni Kraftwerk. Moram priznati da sam bio malo šokiran prebrzim izlaskom njihovog najnovijeg albuma “Rosenrot”, no s obzirom da je prvobitni naslov albuma trebao biti “Rise Rise 2” je očigledno da je taj materijal nastajao usporedo i brzo nakon “Reise Reise”. Iako i nisam njihov preveliki veliki fan, Rammstein se jednostavno ne može zaobići. Ovaj industrial-metal sekstet uvelike je praćen mnogim fanovima iz cijelog svijeta pa tako i iz Amerike (proslavili se pjesmom “Feuer Frei” koja je bila glavni soundtrack filma “XXX” u kojem je glumio Vin Diesel), pa tako i kod nas što se njbolje moglo vidjeti na nedavnom ljubljanskom koncertu gdje se sjatilo čak nekoliko tisuća posjetitelja iz Hrvatske. Osim po svojim odličnim pjesmama, ovi glazbenici su poznati i po svojim zanimljivim scenskim nastupima koji su stvarno pravi spektakl – pravi new millennium cirkus u pozitivnom smislu. U samo nekoliko sekundi intro tracka “Benzin” – prvi singl i video s novog albuma, skužio sam da Rammstein nisu samo “distorzija i vrištanje”. Iako mi njemački jezik nikada nije “posve ležao”, donekle sam navikao na to upravo kroz Rammsteinove pjesme. “I don`t need a woman, just Vaseline”. Crazy rečenica ha? “Benzin” mi je općenito jedna od njihovih najboljih uradaka, definitivno hit singl. Drugu pjesmu “Mann Gegen Mann” otvaraju duboki, mračni bass i high pitched snare beatovi. Ova stvar je zaista interesantna. Pogotovo “Viking chorus” , Mann Gegen Mann. Ne znam da li bi pjesmu ” Wo Bist Du?” protumačio kao “nježnu i ljubavnu”? Istina je da Till Lindemann pjeva o ljubavi, ali u pozadini “Nine Inch Nails bubnjeva” i distorzija gitare, riječi poput takvih se baš i ne primjećuju na neki nježan način. “I`ll look for you behind the light. Where are you? I don`t want to be so alone. Where are you?” Ili ipak ta pjesma govori o nekoj drugoj ljubavi, duhovnoj potrazi možda? Iako me se ostale pjesme i nisu toliko dojmile (“Rosenrot”, “Spring”, “Stirb Nicht Vor Mir”, “Zerstoren”, “Hilf Mir”, “Te Quiero Puta!”, “Feuer Und Wasser”, “Ein Lied”), o ovom albumu ipak mogu reći samo sve najbolje. Prepun je iznenađenja (pritom mislim na pjesmu “Te Quiero Puta! koja je potpuno na španjolskom!). Pa onda “Stirb Nicht Vor Mir” ili “Don`t Die Before I Do” u kojoj gostuje Sharleen Spiteri iz Texasa!! Zaista tužna pjesma. Sve u svemu, mislim da je “Rosenrot” još jedan interesantan album ovih njemačkih majstora! Možda je mnoge iznenadio svojim prebrzim izlaskom, no siguran sam i da će mnoge “ostaviti i bez daha”.

Recenzija: Seky