Poisonblack-LyijyDatum izlaska: 13.09.2013.
Izdavač: Century Media Recrods
Žanr: hard rock
Ocjena: 8.5/10

Finska rock mašina, Posionblack, predvođena ikonom finske scene Villeom Laihialom objavila je svoj šesti studijski album. Ujedno, usuđujem se reći, svoj najbolji album od prvijenca ”Escapexstacy” objavljenog prije deset godina.

Ono što ”Lyiju” donosi u odnosu na svoje prethodnike vrlo je aranžmanski izbalansiran album sa pregršt čistih rock gitarističkih solaža koje su u gotovo savršenoj harmoniji sa žestokim metal izričajem nadopunjenim hrapavim i prije svega prepoznatljivim Villeovim vokalom koji uvijek i iznova plijeni pažnju i ubrzava kolanje krvi u žilama. Jedan od najboljih primjera sinergije klasičnog rock-a i klasičnog metala je skladba ”The Flavor of the Month” koja vješto vrluda na razmeđu zvuka kakvog poznajemo iz opusa velikana Motörhead i onoga što Poisonblack čini posebnim, a to je doza skandinavske zime upakirane u oštre i britke note. Emotivna surovost na koju nas je Ville Laihiala naviknuo još u zlatnom Sentenced dobu do punog izražaja dolazi u ”Maybe Life is Not for Everyone”, pjesmi doziranog hard rock rukopisa u kojoj dominira izražajni Laihialin vokal dok u pozadini gitara para svim osjetilima. Kada je riječ o dobrom, starom i odlično harmoniziranom rock izričaju svakako treba spomennuti ”The Halfway Bar” koja plijeni izuzetnom melodičnošću i provjerenom formulom u kojoj tu  negdje na polovini pjesme ulijeće zvuk gitarskih žica pa potom malo piana za potpuni doživljaj klasičnog rocka u svim osjetilima. A onda Ville pokazuje da vokalno nema milosti i iako primjetno ”prizemljenog” i  mnogo zrelijeg  pjevanja, nema ustupaka pa prije još jedne odlične solaže pušta svoj metal izbalansirani glas koji pjesmi, kao uostalom i cijelom albumu, daje vrlo osebujan i prepoznatljiv karakter. Da hrapavi vokal može biti zanimljiv i kada nije nabrijan na žestinu dokazuje i za Poisonblack gotovo baladna ”Them Walls”, jedna od najekspresivnijih, iako možda ne i najkoloričnijih, pjesama koje ovaj izuzetan bend njeguje u svom opusu. ”Them Walls” uz malo bi zaslužene pažnje mogla postati pravi rock klasik, rado u ušima u različitm prigodama, od melankoličnih do romantičnih, kako se već dogodi. Žestoko Poisonblack nastavlja sa ”Blackholehead”, a klasičnom hard rock zvuku okreće sa pjesmama ”Pull the Trigger” i ”Elämän kevät” (proljeće života). I taman kad su se srce i um poveselili čuti Laihialu u stihovima na finskom – ”Elämän kevät” na punokrvnom engleskom pleše na tankoj žici između blues, rock i metal lica donoseći jednako snažno sva tri.

”Lyijy” je snimljen u Sonic Pump studiju u  Helsinkiju te Victroy Audio studiju u Kokkoli u Finskoj, i da, melankolični i dragi skandinavski zvuk punokrvno teče njegovom žilom kucavicom, kako u melankoličnom privuku koji se provlači kao glazbena okosnica albuma, tako i u stihovima koji se nose sa Poisonblacku bliskom i očekivanom tematikom koja zadire duboko u ljudske osjećaje. Producent, Mr. Jonas Olsson, Poisonblack je izveo iz tunela traženja identiteta i stilskog žongliranja kojemu smo svjedoci na ranijim albumima i pomnim i pažljivim balansiranjem svih bendovih utjecaja i dosadašnjih izražaja, zajedno sa bendom dopravio u uši spremne čuti jedan od najboljih hard rock/metal albuma tekuće godine. Unatoč ponekad ne baš oštrim i jasnim linijama koje čine granicu između impresivnog i pomalo suvišnog aranžmanskog poliranja i smirivanja vatre, prvenstveno u vokalnim linijama koje grade album.

01. Home Is Where the Sty Is
02. Down the Ashes Rain
03. The Flavor of the Month