PLACEBO_LOUD LIKE LOVEDatum izlaska: 16.09.2013.
Izdavač: Universal Music
Ocjena: 8.5/10

Placebo se vraćaju! I to u punom sjaju sa svojim sedmim studijskim albumom naziva ”Loud Like Love” koji nam donosi očekivane teme i dvojbe vezane uz seksualnost i društvene medije ili, drugim riječima, sve ono što od Placeba očekujemo. Ipak, ovaj put u nešto manjoj mjeri nego smo na to navikli od često najprovokativnijeg britanskog rock benda.

Placebo je, od svog prvijenca objavljenog 1996. u svojim lirskim temama izražavao jasnu spolnu pripadnost i androginost što je tijekom godina postalo dijelom bendove ne samo filozofije već i psihologije. Na razmeđu britpop-a, elektronice, post-punka, alternativnog rocka pa čak i grungea, Placebo su tako postali glasnogovornici svih onih koji se ne usuđuju, ili naprosto ne znaju kako bi se svrstali u često konfuznom svijetu prepunom normi i ograničenja, a glasnom kada je riječ o slobodama i pravima. ”Loud Like Love” kroči istom tom stazom, glasno poput ljubavi koja je jedina bitna, kako mu sugerira i naziv, i na njemu je, baš kao i na svim ranijim uratcima britanskog tria, zamjetan utjecaj velikih The Cure i posebice Davida Bowiea. Jasno se to čuje i naslovnoj pjesmi (i provm singlu s albuma) koja se uvodnom melodijom naslanja na The Cure dok se i drugi singl ”Too Many Friends” tematski naslanja na seksualnu orijentaciju što je često tema Bowievih djela. ”Hold On To Me”s druge je strane vrlo moderna pop skladba koja će fanove osvojiti recitirajućom intonacijom Molkovog glasa koji joj daje osobitu dubinu i značenje, a svakako treba spomenuti i ”Rob the Bank” koja vrlo uspješno kroči rubom post-punka dok s druge strane stoji ”A Million Little Pieces”, pravi dragulj na albumu koji zvukom i izričajem referira na jednu od faza velikana R.E.M. Njoj uz rame stoji i ”Begin the End”, također osjećajna uzdanica albuma čiju je emotivnu posvećenost dodatno naglasio bubanj u zvuku techno glazbe.

”Loud Like Love” na prvo je slušanje vrlo ujednačen album iako iz pjesme u pjesmu otkriva nove nijanske i slojeve koji ga čine klasičnim Placebo albumom. Brian Molko opet briljira u svojim jedinstvenim vokalnim ekspresijama, a Stefan Olsdal otpjevao je i jedva primjetne pozadinske vokale što albumu daje jednu novu dimenziju. Stihovi su obojani prepoznatljivom Placebo paletom i iako ima sve elemente klasika danas kultnog britanskog benda, ”Loud Like Love” u istoj mjeri i nije klasičan Placebo album, pa ni njihov najbolji do sada. Ovaj uradak, iako urešen pjesmama koje će prirasti čvrsto za srca Placebo poklonika, nije oštar poput ”Meds’‘ ili ”Battle for the Sun”, njegov je izričaj usmjeren više na baladni pop stil i na momente mu nedostaje žestine, što govori da i nije glasan poput često vrlo glasne ljubavi, prije snažan poput nje, a čak i unatoč pitkom i osvajajućem zvuku piana i Brianovom nikad snažnijem glasu. Ipak, zahvaljujući lakoći prepuštanja glazbi i stihovima koji se nose sa svakodnevnim dilemama, ”Loud Like Love” je vrlo dobar alt-rock album, jedan od očekivano ponajboljih ove godine.

01) Loud Like Love
02) Scene of the Crime
03) Too Many Friends