Pearl Jam_LightningBolt_album_artworkIzdavač: Monkeywrench, Republic
Datum: 15. listopada 2013.
Žanr: Rock
Ocjena: 9/10

Lightning Bolt je deseti studijski album legendarne američke grupe Pearl Jam. Osim jedinstvenog zvuka poznati su i po svojem aktivizmu, fokusu na glazbi, izbjegavanju tiska, snimanju malog broja spotova i pokušaju da svoju glazbu dovedu direktno do fanova. Poznati su diljem svijeta i imaju neke od najlojalnijih fanova koje možete naći. Vjerojatno su najpopularniji američki bend 90-ih i mogli su biti i popularniji da nisu poduzeli aktivne korake kako bi zauzdali svoju slavu fokusirajući se isključivo na glazbu. Ovaj pristup im je omogućio da potraju duže od svojih suvremenika i ostanu utjecajan bend nakon više od 20 godina nakon što su izdali svoj prvi album.
Pearl Jam ima gotovo istu postavu kroz cijelu karijeru. Eddie Vedder (vokal, gitara), Stone Gossard (gitara), Mike McCready (gitara) i Jeff Ament (bass) su u bendu od početka. Promijenili su samo nekolicinu bubnjara u prvih 8 godina, ali od kada se Matt Cameron pridružio bendu 1998. nije bilo novih izmjena sastava.
Lightning Bolt nam donosi 12 novih pjesama i karakterističan zvuk višestrukih gitara uz Vedderov jedinstveni vokal. Stvari su pune energije ali i kada postaju brze ostavljaju osjećaj kontrole, preciznosti i malo suzdržavanja kojeg nema na nastupima uživo.
Na albumu možete naći mnoštvo žanrova koji su ugurani u samo 12 stvari. Naići ćete na riffove koji posdjećaju na rock 50-ih, punk, hard rock, balade i više. Kada slušate “Mind Your Manners”, prvi singl albuma, imat ćete dojam da ste krenuli slušati System Of A Down, tada prebacili na Suicidal Tendencies a tek je prošlo 30 sekundi. Početak “Let The Records Play” me podsjetio na stare blues glazbenike i zvuči kao da bi mogla biti tema za film Blues Brothersa. “Sleeping By Myself” ima vrlo živahnu melodiju za tužnu pjesmu, pogotovo uz dodatak ukulelea. Mogao bih spomenuti sve stvari na albumu jer su sve specifićne na svoj način. Jedan od razloga tome je što su svi članovi benda uključeni u stvaranje novih pjesama.
Lightning Bolt je izvrstan album i kad ga poslušate prvi put i poboljšava se sa svakim dodatnim slušanjem. Nema pjesme koja iskače nego je dobro balansiran i sve stvari imaju svoje mjesto na albumu. Jedino što mogu reći protiv njega je to da bih htio da ima više pjesama.

Popis pjesama
1. “Getaway” – 3:27
2. “Mind Your Manners” – 2:38