(Koch Universal Music, 2010.)

Nina Hagen jedna je od umjetnica koje su vrhom glazbene scene koračale dok sam ja radila svoje prve korake, a ranih 90.-ih dok sam uši parala planetarno popularnim Gunsima moj je bratić strpljenje susjeda testirao glasnim Nininim “Alle voll drauf auf total-beschwerde”. Upravo mi je zato, gledajući iz te dvije perspektive, pripala teška zadaća napisati nešto o 15. po redu studijskom albumu Nine Hagen “Personal Jesus”. No, jedna od dobrih stvari je, kada je riječ o svestranoj njemačkoj glazbenici, ta da nikada ne znate što očekivati jer Nina Hagen napravila je sve – od gospela, klasične i folk to indijske glazbe. Pa tako “Personal Jesus” osim što donosi 13 pjesama o Nininoj ljubavi prema Bogu donosi i obradu istoimenog hita jednako tako planetarno popularnih Depche Mode. A budući da je Nina prošle godine i službeno pristupila Reformatorskoj protestantskoj crkvi u Schüttorfu sada je pravo vrijeme za jedan ovakav album koji glazbeno vrlo vješto koketira sa soulom, jazzom, coutryjem i gospelom dok je Ninin glas istinski strastven, snažan i uvjerljiv. I da, Nina Hagen pjeva isključivo na engleskom. I unatoč tome što je napunila 55 godina još uvijek  može svojim glasom vratiti slavu danima tzv. über-dekadencije i divama poput Marlene Dietrich. S druge strane, “Personal Jesus” je snažno religijski album koji progovara dubokom odanošću vjerskog sljedbenika o čemu svjedoče pjesme “I’ll Live Again”, “Down at the Cross”, “Just a Little Talk with Jesus”,”Take Jesus with Me” kojima pristupa sa biblijske strane, ne-sljedbeniku možda pomalo pretjerane. No, to je ipak Nina Hagen! Poseban akustični štih albumu daje pjesma Dana Smitha “God’s Radar” dok se dašak bluesa posebice osjeti u «Sometimes I Ring Up Heaven» koja i zatvara album. No unatoč neiscrpnom talentu i jednoj od najplodnijih karijera ono što će većinu privući novom albumu Nine Hagen njezina je obrada naslovne pjesme. Jer “Personal Jesus” je iz usta Depeche Modea uvijek zvučala ironično antievagelistički, Marylin Manson joj je u svojoj izvedbi dao gotovo sotonistički dodir no iz usta Nine Hagen zvuči dovoljno pokajnički da njezin lik vizualizirate kako pere Isusove noge svojom kosom.
“Personal Jesus” Nine Hagen istinski je ugodan i duboko emotivan album kojemu definitivno treba dati priliku. Unatoč činjenici da vam tematski možda i nije blizak.

Recenzija: Ivana Sataić