NICK CAVE AND THE BAD SEEDS 

B-Sides & Rarities

(Mute / Dallas)

95/100

Trostruki album Nicka Cavea And The Bad Seeds naziva “B-Sides And Rarities” pokriva svaki kutak njihove 21-godišnje post-Birthday Party karijere i stoji ne samo kao počast čovjeku čiji je talent daleko od toga da je rekao sve što je imao, već istovremeno i kao lekcija u razvoju. Dobar je znak što su gosp. Cave i njegovi Bad Seeds objavili ovaj album jer to znači da napokon odmaraju na lovorikama i pokušavaju nadmašiti prošle godine objavljen dvostruki album “Abbatoir Blues/The Lyre of Orpheus” koji im je po mojem mišljenju najbolji u karijeri.
Ova trostruka zbirka od 56 pjesama sadrži neke od najmarginalnijih obličja pjesama koje se zbog toga ovdje i nalaze kao B-sides, flexi singleovi, radio snimke, materijali sa soundtracka i druge ne-album stvari koje je kao retrospektivu dosadašnje karijere jednog od najpriznatijih Australca i njegova benda sakupio drugi po važnosti Seed Mick Harvey. Iako je Harvey izabrao kronološki slijed prateći doslovno evoluciju benda slijedi šestogodišnji skok u 1990. kojim se stiže do akustičnih verzija pjesama “Deanna” i “The Mercy Seat”. To je nadasve pametan potez jer obje pjesme sa naracijom tonaliteta koji kao da dolazi sa električne stolice predstavljaju u neku ruku uvertiru iznoseći svu požudu, nasilje, nadu, smrt, prokletstvo i spasenje koje prati Seeds svih ovih godina. Na prvom se CD-u nalazi i rekonstrukcija pjesme “The Six Strings that Drew Blood” iz 1985. originalno snimljena još u eri The Birthday Partyja koja reflektira Caveove rane opsesije bluesom i južnjačkom gotičkom tradicijom.
Drugi disk otvara duet sa Pognesovim pjevačem Shaneom MacGowanom “What a Wonderful World” iz 1992. a nastavlja se trostrukim osvrtom na “Murder Ballads” i snimkom iz 1996. pjesme “O’Malley’s Bar” koju je Cave izveo na BBC Radio Session. Ovdje posebice treba istaknuti demo pjesme “Where The Wild Roses Grow” iz 1995. gdje je glavne vokale otpjevao bivši član The Bad Seeds Blix Bargeld prije nego li se Caveu u istoj pridružila Kylie Minoque. Pa iako je duet s Minoque postigao svjetsku slavu i svrstao se u red klasika, ova demo verzija sa Bargeldovim i njegovim zamjetnim tenorom progovara nepobitnom seksualnom tenzijom i jedna je od najupadljivijih na ovom albumu.
Treći disk obuhvaća Caveove radove kasnih 90-ih, razdoblje njegove potrage za mirom i iskupljenjem. “I am what I am/What will be will be” progovara iz sada vec kultne “Opium Tea”. “I’m just trying my best to heal this crazy old wounded moon” pjeva Cave u “Under The Moon” B-side snimljenoj tijekom rada na albumu “Abbatoir Bluses/The Lyre of Orpheus”.
Ova retrospektiva dosadašnje karijere jednog od najutjecajnijih pjesnika današnjice prikazuje Nicka Cavea u svim njegovim obličjima – kao neskrivenog bluesera, vampirsko orijentiranog Gothic mislioca, žučnog šaljivčinu, griješnika subotnje noći i sveca nedjeljnog jutra. “B-Sides And Rarities” mogu vas iznenaditi, ne zbog svoje eksperimentalne devijacije nego zbog toga koliko je zastrašujućeg materijala nastalo do sada na rubovima Bad Seeds diskografije. Fenomenalne kvalitete zvuka ovaj će album zadovoljiti fanove Nicka Cavea & The Bad Seeds sa svojom pričom svima nam dobro poznatom.

www.nick-cave.com

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net