(Reprise/Warner Bros., 2010.)

90/100

Kalifornija 2019. Grupa razvratnika pod imenom Fabulous Killjoys – Party Poison, Jet Star, Fun Ghoul i Kobra Kid bore se protiv zle korporacije Better Living Industries (BL/ind.) i vođe BL/ind.-a Korsea, vođeni DJem piratskog radija Dr. Death Defying.

Killjoysi su, naravno, dečki iz My Chemical Romance a glas Dr. Death Defying posudio je Steve Montano iz Mindless Self Indulgence.

Četvrti album četvorke iz New Jerseya – „Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys“ nasljednik je „The Black Parade“ iz 2006. te njihov prvi konceptualni album. Kako sam već navela, radnja se zbiva oko Fabulous Killjoysa koji su zapravo samo metafora za akutalne svjetske događaje koje dečki opisuju u stihovima pjesama koji su direktni i pomalo ironični.

Usprkos novonastalim problemima u postavi benda za vrijeme snimanja albuma, točnije odlaska bubnjara, album je tehnički vrlo dobar, a producirao ga je Rob Cavallo, najpoznatiji po radu s grupama Green Day i Goo Goo Dolls.

Album započinje predstavljanjem Dr. Death Defying kao uvod u pjesmu Na Na Na, za koju je snimljen prvi spot s ovog albuma. Pjesma je odlična, podiže atmosferu, a refren Na Na Na Na Na Na Na Na Na Na vam ostaje u uhu još dugo dugo nakon slušanja, ukrašena izvrsnim gitarskom solo dionicom Raya Toroa. Nije to jedina pjesma u kojoj je Ray pokazao svoje gitarsko umijeće – „Bulletproof Heart“, „Party Poison“, „Save Yourself, I’ll Hold Them Back“ „S/C/A/R/E/C/R/O/W“ su pjesme u kojima čujemo utjecaj njegovih idola, grupe Iron Maiden. Energične pjesme koje su mi ostale u uhu već pri prvom slušanju su „Bulletproof Heart“, „Planetary (GO!)“ i „Party Poison“, dok su singleovi „Sing“ i „The Only Hope For Me Is You“ kao stvoreni za vrtnju na radio postajama diljem svijeta.

Album završava odjavom Dr. Deatha „Goodnite, Dr. Death“, koji najavljuje kraj i poraz dobrih dečki, nakon čega simbolički slijedi američka himna. Posljednja pjesma na albumu „Vampire Money“ izvrsna je parodija Sumrak Sage i odgovor na ponudu koju su kao bend dobili da sudjeluju u soundtracku Sumrak filma. Izvrsno direktno ismijavanje iz cijele novonastale histerije oko blještavih vampira koji voze Volvo automobile.

Od samog početka dečki su vješto tajili sadržaj albuma od očiju javnosti te ga polako ali sigurno usavršavali pune dvije godine. Premda su za ovaj album čak i u potpunosti promijenili svoj vizualni imidž, napravili su izvrstan posao.

Recenzija: Maja Trstenjak (maja@venia-mag.net)