Memorial

(Century Media, 2006)

75/100

Ne. Nisam impresioniran najnovijim izdanjem Moonspella.
Iako ovaj album zvuči solidno, i nekima će se činiti kao remek djelo, na mene je ostavio blijede dojmove.
Nekako mi sve to zvuči puno drukčije nego na “Wolfheartu”, “Irreligiousu” i “Sin/Pecadu” koji su po meni, njihovi najbolji albumi.
“Drugačije” ću definirati ovako: “Memorial” album je zbilja prikaz odličnog spajanja goth elemenata, sa stilom pjevanja tipičnim za black i death metal, što samo prikazuje raskošnost talenta ovih glazbenika.  Dakle, to “uspješno spajanje” je i zaslužilo ovu solidnu ocijenu.
Njihov heavy sound, mračna atmosfera i povremeni soundtrack-like uleti, su i dalje prisutni, kao što je to bilo i u prethodnim albumima. Iako, melodije su poprilično “potamnjene”, i više nego ikad, one sliče black metalu.  Pošto je ovo već sedmi Moonspellov album, logično je da su u glazbenoj karijeri došli do faze eksperimentiranja.  Prethodno su to uspješno učinili sa albumima “Sin/Pecado” i “The Butterfly Effect”, čime su pokazali da nisu ni malo predvidljivi, te da nemaju svoj specifičan stil, i da im ništa nije “strano”.
Za gotovo cijeli “Memorial”, Fernardo Ribeiro upotrijebio je death metal vokale, što je učinio poprilično uspješno, zbog čega će Moonspell zasigurno porasti u očima death metal fanova.
Nitko od nas ne sumnja u njegove vokalne sposobnosti.  Milijun puta dokazao se kao iskusan i izvrstan pjevač velikog talenta i karizme.  Zbog prisutstva clean i strastvenog vokala, kao najbolje pjesme istaknuo bih “Sanguine”, “Once It Was Ours”, “Best Forgotten” i “Luna”, koja je odlična goth metal balada sa ženskim vokalom.  Bez obzira na Moonspellovu sposobnost stvaranja unikatnih kompozicija, moram priznati da mi u ovom albumu nešto jednostavno fali. No bez sumnje će se svidjeti većini gothic, black i death metal fanova. Moonspell je jednostavno – Moonspell.  Što god da naprave, naprave to sa dušom i umijećem. I zašto bi svi morali shvatiti njihov glazbeni ukus, i ono što su htjeli postići?
To i jest cilj – iznenaditi slušatelja novitetima.
Pa tko voli, nek izvoli.

Recenzija: Seky