MICHAEL BUBLE – To be loved (CD)

Michael_Bublé-_To_Be_LovedLabel: 143, Reprise
Objavljen: 22.4.2013.
Žanr: jazz/pop/swing
Ocjena: 9/10

Ovaj Kanađanin baršunastog glasa izdao je prošle godine svoj peti studijski album “To be loved.” Michael Buble (“Sinatra našeg doba”), postao je poznat po svojim obradama jazz standarda, nepogrešivom smislu za “showmanship” i mekanom baritonu, a i osmijehu, koji razoružava ženska srca diljem svijeta.
Već sa svojim prvim album “Michael Buble”, nametnuo se kao pjevač od kojega se može puno očekivati, ali već tada, 2003., bilo je također jasno kako Buble neće poduzimati nikakve velike rizike u svojoj karijeri. I iskreno, nisu mu ni bili potrebni. Kombinirajući obrade i vlastite pjesme, raskošne big band produkcije i intimne balade, Buble si je osigurao mjesto vodećeg zabavljača današnjice koji bez imalo problema puni velike arene.
“To be loved”, kao što je već spomenuto, je Bubleov peti studijski album, koji slijedi staru formulu – red obrada, red autorskih pjesama, red dueta, sve zapakirano u album koji dobro “pali” kao pozadina kako romantičnih večeri, tako i obavljanja kućanskih poslova. Nemojte me krivo shvatiti. Nikako ne umanjujem umjetničku vrijednost Bubleovog rada. Ja jako volim Bublea, čak se mogu nazvati i njegovom obožavateljicom. Zato stojim iza prethodne tvrdnje jer sam ga, naime, slušala u obje situacije.
Album otvara big band, swing standard “You make me feel so young”, pjesma koju su među ostalima izvodili Frank Sinatra, Perry Como, Ella Fitzgerald. Iako je ovo obrada, Buble je ostao vjeran svom stilu i raskošno otvorio album. No, nakon sjajnog otvaranja, slijedi ne tako sjajna druga pjesma i prvi sing s albuma – “It’s a beautiful day.” Pjesma sama po sebi i nije toliko loša, ali nije među jačim stvarima na ovome albumu. To je vesela i jako zarazna pop/jazz stvarčica koja strašno podsjeća na “Haven’t met you yet” s Bubleovog “Crazy love” albuma iz 2009. Zatim slijedi još jedna obrada, ovaj puta Bee Geesa i njihove “To love somebody.” Buble je ovo odradio korektno i lijepo je ovaj klasik prenio u 21. stoljeće. “Who’s lovin’ you, pjesma koju je napisao Smokey Robinson, je moj osobni favorit. Originalno su je izvodili The Miracles, ali su je proslavili Jackson 5. Buble ju je fenomenalno obradio na svoj način, no svjedno je ostao vjeran motown zvuku pjesme. Slijedi “Something stupid” s Reese Witherspoon. Po meni najslabija karika albuma. Iako im se glasovi slažu, Reese je mogla dati malo više (znamo da može, gledali smo “Walk the line”) i preuzeti lead od Bublea jer nekako imam osjećaj kao da je cijelo vrijeme samo recitirala stihove koje je u isto vrijeme Buble pjevao.
Opet se Buble prima Sinatre, ovaj put u “Come dance with me” i opet pogađa “u sridu.” Iza obrada dolaze dvije originalne stvari. Prva je impresivna balada “Close your eyes” koju je Buble posvetio svojoj supruzi i u kojoj pokazuje svu raskoš svog glasa – pjesma koja je očiti emotivni vrhunac albuma. I onda dolazi još jedan duet, ovaj put sa sunarodnjakom Bryanom Adamsom – “After all.” Da i ne znamo da ju je pomogao napisati Adams, mislili bi da je jer zvuči točno kao nešto što bi Bryan Adams snimio – živahna, pop rock stvar o jednoj ljubavi. Bubleova verzija puno puta prepjevane “Have I told you lately that I love you” s Naturally 7, zvuči pomalo nostalgično i staromodno. Naslovna “To be loved” je savršena R&B pjesma za Bublea – puna emocija i gudača u motown stilu. Obradio je Buble i popularnu “You’ve got a friend in me” Randyja Newmana, i to opet jako dobro. U “Nevertheless (I’m in love with you)”, Buble se ponovno udružio s The Puppini Sisters s kojima je surađivao na svom božićnom albumu. Savršene harmonije, jazzy klavir i opuštena atmosfera pjesme prizivaju uglađeno Rat Pack razdoblje. Originalna “I got it easy” je vesela pjesma koju je Buble zamislio kao zahvalu svim lijepim stvarima koje su ga zadesile. Posljednja stvar na albumu, “Young at heart”, klasik je s pozitivnom porukom – “Fairy tales can come true/It can happen to you/When you’re young at heart.”
“To be loved” je baš “taman” album, pravi bubleovski. Vješto su izbalansirane vesele i nježnije pjesme, obrade su uglavnom vješto izabrane, originali, premda moderni, imaju notu “starog” jazza kojeg Buble toliko njeguje. Jedini žal ostaje što se Reese nije malo više angažirala u “Something stupid” i što “Close your eyes” nije bila prva singl.
Spomenimo još i da Michael Buble gostuje u Ljubljani – 6.11. održat će koncert u Dvorani Stožice, pa svakako pokušajte doći i pogledati ovog fenomenalnog zabavljača.

1. “You Make Me Feel So Young”
2. “It’s a Beautiful Day”