Manic_Street_Preachers_-_Rewind_the_FilmIzdavač: Columbia
Objavljeno: 16.9.2013.
Žanr: alt rock/folk rock
Ocjena: 7/10

U prosincu 2011, Manic Street Preachers održali su svoj posljednji koncert u O2 Areni. Osim – što nisu. Bend koji si je dao pravo da sami sebi uvijek proturječe, dobrano su ga iskorištavali tijekom svoje dugačke karijere. Jedanaesti album ovih Velšana dokazuje dvije stvari – prva je da su očito igrali na sigurno (bez zadiranja u politički punk pop iz ranih 90-ih) nastavivši s pisanjem ciničnih, (post)punk pjesama, no isto tako, puno su i riskirali u glazbenom smislu izbacivši gitaru iz prednjeg plana i ubacivši puhačke instrumente – potez kojim su se nedvojbeno približili “odrasloj” publici.

Manic Street Preachersi ovim albumom “propovijedaju” o ljepoti jednostavnijih stvari u životu, s mrvom nostalgije (koja ih je doduše i pratila cijele karijere) i cinizma. “Rewind the Film” otvara “This Sullen Welsh Heart” s Lucy Rose. To je jednostavna, akustična folk stvarčica s velikom dozom melankolije, koju dodatno pojačava dirljiv vokal Lucy Rose. Od melankolije prelazimo odmah na slavlje u “Show Me the Wonder.” Kako smo se digli, tako se i spuštamo. Naslovna “Rewind the Film” s Richardom Hawleyem je pjesma elegijske atmosfere i bolno nostalgične poezije. “4 Lonely Roads” s Cate Le Bon je pjesma totalno atipična za Manicse – delikatnog aranžmana u kojem Cate odrađuje većinu pjesme. “Anthem for a Lost Cause” zvuči kao nešto što bi se moglo naći na nekom albumu Robbieja Williamsa, no čak je jedna od rijetkih pjesama na albumu u kojoj se zapravo može čuti gitara. Album zatvara “30 Year War”, najtipičnija Manic Street Preachers pjesma na “Rewind the Film” – ljuta, gitaristička i električna.

Manic Street Preachersi ostali su zanimljivi i nepredvidljivi. “Rewind the Film” je album pun iznenađenja i melankolije, koji vam ne dopušta da se opustite.

1. “This Sullen Welsh Heart” (featuring Lucy Rose)
2. “Show Me the Wonder”