Led ZeppelinIzdavač: Swan Song/Atlantic
Datum: 19.11.2012.
Žanr: rock, hard rock
Ocjena: 9/10

10. prosinac 2007. ušao je u povijest kao datum kad se Led Zeppelin pojavio prvi (i zadnji) put u cijelosti na pozornici nakon raspada 1980. Robart Plant, Jimmy Page, John Paul Jones i Jason Bonham (zamijenio svog oca, pokojnog Johna Bonhama, na bubnjevima) stali su na pozornicu londonske O2 Arene i bacili u trans 18000 sretnika koji su uspjeli putem lutrije doći do ulaznica za ovaj događaj između 20 milijuna prijavljenih. Nakon nekoliko više-manje uspješnih reuniona tijekom 80-ih i 90-ih, ovaj koncert je pružio fanovima pravi užitak na kojem su mogli čuti neke od najvećih hitova ovoga benda.

Ovo dvostruko izdanje pojavilo se 5 godina nakon koncerta i preslušavajući ga, osjeti se nešto mirniji zvuk, osobito bubnjeva koje Jason nešto mekše udara nego njegov pokojni otac. Pageova gitara je kao i nekad sjajno neujendačenog zvuka – od prekrasnih dionica na “The Song Remains the Same” do prelaska u gotovo samu buku kao u “Black Dog.” Izvježbanije uho primijetit će da su i neke pjesma odsvirane u nešto nižim tonalitetima s ciljem da ih Plant lakše otpjeva. Upravo kod Plantovog pjevanja osjeti se najveća razlika između ovog i “starog” Led Zeppelina. Nema više njegovih vokalnih izleta u visoke dionice. No, Plant je postao tehnički mnogo bolji pjevač i nedostatkom vriskova pjesme nimalo ne trpe. Zapravo, baš kad želi zavrištati, kao na “Since I’ve Been Loving You”, pokvari cjelokupnu izvedbu. Iako nemaju snagu kakvu su imali 70-ih, Led Zeppelin su ovom svirkom pokazali da su kad ih se “stavi na hrpu” punokrvni rock bend koji su s pravom zaslužili staus ikone.

Teško je na ovoj fenomenalnoj set listi na kojoj se, između ostalih, nalaze “Ramble On”, “Dazed and Confused”, nezaobilazna “Stairway to Heaven” i epski “Kasmhmir”, izdvojiti favorita, pogotovo jednom fanu Led Zeppelina. No, ipak moj izbor pada na pjesmu koju izveli kao drugi bis – “Rock and Roll.” To je pjesma u kojoj si je cijeli band dao oduška, gotovo kao da su znali da će to biti zadnje što će ikada više odsvirati. Page neobuzdan na gitari, Jones čvrsto drži ritam uz pomoć Jasona Bonhama koji kao da je prizvao energiju svog oca, dok je Plant vokalno jak kao da je sam početak dvosatnog koncerta, a ne njegov kraj. “Celebration Day”je dokaz da veličina ovog benda traje, nikako samo tužni podsjetnik na njihovu prošlost.

CD 1
1. Good Times Bad Times 3:10
2. Ramble On 5:37