LOT-ByTheBlackSeaDatum izlaska: 31.01.2014.
Izdavač: AFM Recrods
Ocjena: 9/10
Žanr: doom/gothic metal

Lake Of Tears, švedski pioniri mračnog metala, nakon godina i godina nagovaranja fanova konačno su napravili i taj korak i objavili svoj prvi live album. ”By The Black Sea” donosi 16 pjesama koje je bend snimio prošle godine u Bukureštu u Rumunjskoj, a dolazi kao CD/DVD izdanje.

Lake Of Tears, predvođeni prepoznatljivim glasom i gitarističkim stilom Daniela Brennare, dugi su niz godina pri samom vrhu mojih osobnih favorita, i kao jedan od bendova za raspoloženja u bojama poznatih nota skandinavske melodične melankolije vrlo često u mojim mislima i zvukom obojanim emocijama.

Lake Of Tears jedan je od onih bendova koji oduvijek, i tako već 22 godine, stvara vrhunske albume na razmeđu gothic i doom metala, no nikada nisu zabljesnuli na tronu ovih žanrova iako im s punim pravom pripada uzme li se u obzir originalnost i prepoznatljivost njihova zvuka čiju okosnicu čini vrlo posebna, upečatljiva i prepoznatljiva boja Brennareova glasa koja se nepogrješivo stapa sa atmosferičnim, dubokim i mračnim metal pjesmama. Njihovi albumi ”A Crimson Cosmos”, ”Forever Autumn” ili ”The Neonai” danas su već antologijski primjeri besprijekornog emotivnog dark metala, a njihova baza fanova čvrsta je i postojana unatoč činjenici da se oko benda ne diže velika medijska buka što dokazuju i entuzijastični povici ‘lake of tears, lake of tears’ fanova okupljenih na koncertu u Bukureštu s kojega, nakon osam studijskih albuma, dolazi i prvi bendov live album uz koji dolazi i bonus DVD sa ‘making of’, intervjuom i 2 video broja.

No, fokusirajmo se na audio iskustvo zabilježeno prošle godine i nazvano ”By the Black Sea”. Album donosi 16 bendovih uspješnica iz svih faza njihove karijere što je već samo po sebi čvrst temelj uspješnog i od fanova prihvaćenog live albuma, te definitivno kolekcija hitova u kojoj će uživati bez iznimke svaki štovatelj odličnih Šveđana.

Daniel Brennare (vokalist/gitarist), Mikael Larsson (basist), Fredrik Jordanius (drugi gitarist) i Johan Oudhius (bubnjar) na svom su prvom live izdanju mogli igrati na sigurno i zaroniti u vode uspjeha ranije spomenutih albuma ”A Crimson Cosmos” i ”Forever Autumn” no ostali su dosljedni sebi i zaronili dublje, sve do svojih black metal početaka sa albumima ”Greater Art” i ”Headstones” s kojeg me po tko zna koji put oduševilo čuti, ovaj puta u live izvedbi, svevremensku mi ljubimicu ”Sweetwater” kao i ”Raven Land”. Fanove doom/gothic faze razoružati će ”Demon You/Lilly Anne” te, naravno, ”So Fell Autumn Rain” u ‘tvrđoj’ i žešćoj izvedbi od one na koju smo navikli na studijskoj snimci i ”Forever Autumn” koje i zatvaraju jedan od najboljih live albuma koje sam imala prilike čuti. Osobno, nisam već dugo neki live album slušala glasno poput ovog (vjerojatno od izlaska Sentenced DVD-a ”Buried Alive” 2006.) neizmjerno uživajući u kvaliteti zvuka i vokalnoj izvedbi i na kraju, kad je zadnja nota utihnula poželjela sam čuti samo još jednu pjesmu koja se nije našla na albumu – ”To Blossom Blue” sa albuma ”Forever Autumn”.

”By the Black Sea” karakterizira odličan zvuk te autentičan bendov rukopis s dodatnom dozom psihodelije kao i čvrsta, dinamična i kolorična vokalna izvedba.

Live albumi poput ovog često označavaju prekretnicu i završetak jedne ere u životu benda. Kad je o Lake Of Tears riječ vjerujem da je zbir njihovih najvećih uspješnica u kojima će podjednako uživati stari fanovi poput mene, ali i oni koji će bend možda tek sada otkriti. U svakom slučaju uvod je u nastavak jedne hipnotičke metal priče.

Za sve one koji žele uživati u bezrezervnom putovanju kroz melankoliju i nostalgiju mračne metal povijesti, sadašnjosti i zaviriti u njezinu budućnost i uživati u pravom doom/gothic glazbenom dragulju – ”By the Black Sea” je pravi (live) album za vas!

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net