LACUNA COIL

Shallow Life

(Century Media, 2009)

75/100

Nakon što me nisu pretjerano impresionirali albumom “Karmacode” iz 2006. godine, Lacuna Coil svojim albumom “Shallow Life” i predvođeni prelijepom Cristion Scabbiom dokazuju da i komercijalniji zvuk može zvučati alternativno privlačno. Na ovom albumu bend kombinirajući stilove stvara zanimljivu glazbenu paletu i zasigurno zauzima upečatljivo mjesto na ovogodišnjoj hard rock i metal sceni. Pomalo sumorni i uveliko prilagođen američkom tržištu “Karmacode” sada zamjenjuje uglađeni rock orijentirani zvuk kojem su svojim vokalima uvelike pridonijeli i Cristna Scabbia jednako kao i Andera Ferro i stvorili zanimljiv vokalni miks. Sa “Shallow Life” Lacuna Coil postigla je cilj koji su namjeravali ostvariti prethodnim albumom, uistinu su stvorili albu za mase koji će biti primjećen na mainstream ljestvicama. Udaljivši se u potpunosti od melankoličnog gothic zvuka kojim su držali vodeća mjesta alternativnih ljestvica Lacuna Coil privući će pažnju na talijansku scenu.
Album otvara pjesma “I Survive” koju otvara vokalna igra nalik na temu poznatu iz Burtonove Predbožićne noćne more. Vodeći vokal ovdje je Crisina kojoj se u pozadini priružuje Andi i ova kombinacija stvara odličnu pjesmu koja uvodi u rock svijet Lacune Coil. No već druga pjesma, “I Won’ Tell You” vodi u drugom smjeru, bližem metal glazbi u kojoj se Lacuna Coil uvijek odlično snalazila. Slijedi “Not Enough”, možda i tipična predstavnica akutalnog Lacuna Cuil zvuka. Klavijature, bubnjevi i Cristinin glas u prvom planu… vjerojatno pjesma koja će se među fanovima iskristalizirati kao hit. “I’m Not Affraid” predvode gitaristi Maus i Chris svojim rifovima na koji se nepogriješivo nadovezuje Cristina a zatim i Andi. Pjesma koja je vrlo bliska stilu Linkin Parka jedna je od onih koje će zakucati na visoka mjesta top lista. Zasluženo! “I Like It” koja slijedi najveća je prekretnica u bendovom zvuku i to do te mjere da ćete na trenutak pomisliti da slušati Kyle Minoque ili neku od pop princeza. Pjesma očito stilski namijenjena proboju Lacune Coil na svjetske top liste neće entuzijazam podijeliti sa fanovima unatoč svojim lovljivim stihovima. Sljedeća “Underdog” vraća bend na rock put i svojim aranžmanom podsjeća na Stone Temple Pilots i dokazuje da se u svim stilovima Lacuna Coil dobro snalazi. “The Pain”, sedma pjesma na labumu, koketira sa komercijalnim zvukom. Pa iako je bend uvijek znao napraviti dobru  laganu pjesmu ovo je još jedna od onih koje će podijeliti osjećaje fanova. “Spellbound”, ujedno i prvi single s ovog albuma, jedna je od najboljih pjesama na albumu. Žestoke melodične gitare i pomalo melankolični prizvuk u Cristinom glasu podsjetiti će na goth fazu Lacune Coil i hitove kao što je “Heaven’s A Lie”. Slijedi ju “Wide Awake”, prva balada na ovom albumu i pjesma koju je Cristina sama otpjevala i dala oduška svom impresivnom glasu. Jedna od najboljih na albumu! “The Maze” je lagani pogled na Bliski Istok s kojim smo se susreli i na “Karmacode”. Glazbeno riječi je o rock pjesmi i još jednoj harmoniji dva vokala koju predvodi Andi. Prednost joj je i vrlo lovljiv refren, obratite pažnju. ” Unchained” je pjesma drugačija od svih koje je Lacuna Coil do sada predstavila i u kojoj pažnju treba usmjeriti na refren i završnu minutu u kojoj glazbenici dolaze do punog izražaja. “Shallow Life”, naslovna pjesma albuma, našla se na posljednjem mjestu. Još jedna balada i odličan izbor za zatvoriti ovaj album. Svojim aranžmanom koji će podsjetiti na atmosferu “Comalies” zadovoljiti će i najzahtjevnije apetitite kada je riječ o ovom bendu.
“Shallow Life” u mnogo je elementata odlazak Lacune Coil od svega što smo od njih do sada čuli i album koji će postići komercijalni uspjeh neovisno o tome što će se polemizirati radili se o metalu, gothicu, rocku ili nekoj četvrtoj kategoriji. Lacuna Coil na ovom albumu dokazuje da se u svim formama odlično snalazi i u tome je njihova snaga. Nadajmo se da će je i fanovi još jednom prepoznati .

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net