Lacuna Coil omotIzdavač: Century Media
Datum izlaska: 31.03.2014.
Žanr: dark rock/metal
Ocjena: 9.5/10

Lacuna Coil, predvodnici talijanskog metala dark prizvuka, nakon dvije godine od svog zadnjeg albuma objavljuju novi studijski album ”Broken Crown Halo” i još jednom pomiču granice svog glazbenog svemira.

”Broken Crown Halo” album je kakav svi štovatelji benda očekuju, mračan i sumoran no i melodičan i razgranat i svakako album koji nastavlja klasični Lacuna Coil stil, ali i donosi mnogo klasičnije rock elemente posebice osjetne u aranžmanskim rješenjima što ”Broken Crown Halo” svrstava bliže smjeru mračnog rock nego mračnog metal pravca.

Okosnicu benda, kao i uvijek i u potpunosti očekivano, čine fantastična Cristina Scabbia koja je na ovom albumu zabljesnula u punom vokalnom sjaju i čije su vokalne linije stvorene za potpun užitak u svim segmetnima te odlični Andrea Ferro koji svoj prepoznatljivi growl na ”Broken Crown Halo” često zamjenjuje čistim vokalima, pomalo iznenađujuće ekspresivnim i upečatljivim.

”I Forgive (But I Won’t Forget Your Name)” jedna je od pjesama na albumu koja u svim svojim dijelovima dočarava novu glazbenu orijentaciju uvijek u okviru svog stila inovativnog talijanskog benda. Vokalna linija Cristine Scabbie ovdje je toliko izbalanisrano snažna da se lijepi za sive moždane stanice dok Cristina suvereno da suverenije ne može vlada rasponom svog glasa. Polubaladni stil razbijaju gitaristički elementi, a Andrea Ferro sa čistim vokalima pjesmi daje dodaje dodatnu dozu mraka, dubine i dramatičnosti.

S druge strane, ”Nothing Stands In Our Way”, pjesma koja otvara album i koja je njegov najavni singl predstavlja sve ono što Lacuna Coil je od svojih početaka do danas, bend na razmeđu gothic metala s primjesom industrial nota i klasičnim Lacuna Coil – kombinacijom growla i čistog Ferrinog pjevanja i standardno impresivne Scabbie koja se s razlogom svrstava u sam vrh ženskih metal vokala. U istom stilu nastavlja i vrlo melodična i pjevna ”Zombies” u kojoj se Cristina poigrava svojim glasom dokazujući njegovu mnogostranosti u rangu od gotovo tri oktave dok se klasični Lacuna Coil zvuk prekida impresivnom rockerskom gitarističkom solažom i standardno Ferrovim glasom koji presjeca refren. ”Zombies” će vjerojatno biti jedna od miljenica publike na koncertima. ”Victims”, s druge strane, impresionira Cristininom vokalnom igrom koja varira od njenog najdubljeg do najvišeg ranga dok Ferro donosi svoju pravi klasičnu Lacuna Coil liniju.

”Broken Crown Halo” album je koji gleda očima melankolije i oslikava svijet okupan okrutnošću i krvlju, isti onaj svijet u kojem živimo. Istovremeno, ”Broken Crown Halo” je album koji klasični Lacuna Coil zvuk transformira u novi izazov, isprepleten utjecajima korijenima kulture Italije (”Infection”), no bliskiji rock nego metal izričaju.

Pod producentskom palicom Jay-a Baumgardnera i inženjera zvuka Kyle-a Hoffmana, Lacuna Coil je iznjedrila vrlo dinamičan i izbalansiran zvuk kojeg oslikavaju svježi aranžmani i upečatljiva vokalna slika u okviru bendova klasičnog zvuka sudarenog sa oštrim rubovima zvuka modernog svijeta. U tom izuzetnom spoju, dodatno naglašenom izuzetnom vokalnom kolizijom Scabbie i Ferra i sa dozom simfoničnog prizvuka, Lacuna Coil još je jednom dokazala razgranatost svog glazbenog talenta u danas uistinu nepreglednom oceanu metal glazbe.

”Broken Crown Halo” album koji je Lacunu Coil učvrstio na poziciji jednog od najupečatljivijih bendova na razmeđu mračnog rock i metal zvuka. Njegova je glazbena formula prepoznatljiva no osvježena čestim distorzijama i svakako se svrstava u jedno od najjačih dark rock/metal izdanja ove godine. Ne dopustite da neprimjećeno prođe pored vas.

01. Nothing Stands in Our Way
02. Zombies
03. Hostage To The Light