LACRIMOSA

Lichtgestalt

(Hall Of Sermon, 2005)

90/100

02. svibnja 2005., dvije godine nakon albuma “Echos” svjetlo dana ugledao je deveti studijski album Lacrimose, benda koji ove godine slavi 15 godina svoga postojanja tijekom kojih je inspirativno djelovao na čitavu gothic scenu te utjecao na mnoge bendove. “Lichtgestalt” ili u slobodnom prijevodu ‘stvorenje svjetla’ naziv je albuma koji se svojom simpatetičnom produkcijom uzdigao iznad svega što ste do sada čuli od Lacrimose. Ovo će remek djelo bez ikakvih dvojbi postaviti nove standarde i sa njime će ovaj zanimljivi švicarsko-finski ‘projekt’ dosegnuti nove vrhunce.
Tilo Wolff oduvijek je bio nenadmašan tvorac mračnih i melankoličnih skladbi upotpunjenih elementima klasične glazbe i stihovima nadasve poetične prirode. Pjesma “Hohelied Der Liebe” koja zatvara ovaj impresivan album uz orkestralne donosi i elemente metal glazbe citirajuci stihove Salomonova kraljevstva iz Biblije a nakon sedam minuta metalski elementi stapaju se u gitarističom solu ali tendencija pjesme je i dalje mirna, introvertirana glazba. Uzimajući u obzir teksturu ove pjesme ona ima mnogo toga zajedničkoga za “Sapphire”, uvodnom pjesmom albuma. Obje započinju simfonično da bi nakon nekoliko minuta doživjele zvučnu eksploziju sa žestokim gitarama i izobličenim vokalima a naposlijetku se vratile prvotnoj mirnoći teatralnog karaktera. S druge strane ovdje se nalazi i pjesma “Kelch Der Liebe”, prava ljubavna pjesma s kojom će Lacrimosa vjerojatno opet pokositi njemačke ljestvice, naslovnu “Lichgestalt” karakterizira ritmični piano i vedrije raspoloženje. “Nachtschatten” je čisti kontrast prethodnoj, ovdje dominiraju violine i gagot. Heretična “My Last Goodbye” naprosto očarava. Pa iako se Tilov pokušaj vokalnog izjednačavanja s Anne na momente čini neuspješnim ima i svojih vrlo dobrih trenutaka. “The Party Is Over” je pjesma nakon koje ćete se teško oteti dojmu da slušate reinkarnaciju Leonarda Cohena na njemačkom. “Letze Ausfahrt: Leben” zaokreće od teatralnih vokala prema bržem tempu.
“Lichtgestalt” je za fanove Lacrimose opet veličanstven album koji kao i uvijek ostavlja uzburkane osjećaje. Lacrimosa u lipnju kreće na turneju…. ako vam se pruži i najmanja prilika vidjeti ih negdje blizu vas – nemojte je propustiti!

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net