KORPIKLAANI

KARKELO

(Nuclear Blast, 2009)

90/100

Novi uradak najpoznatije finske folk metal skupine Korpiklaani, napokon je dostupan svima. Album nazvan “Karkelo” uistinu opravdava odabrano ime, koje na finskom znači zabava, tulum, te nam govori o albumskom ozračju, premda nismo ni ništa drugo očekivali, nego glazbu nastalu duboko u atmosferi finskih šuma, te okrunjenu finskom ljubavlju prema alkoholu, njima najdražoj zabavi. Zanimljiva činjenica kod Korpiklaanija jest ta što im je većina pjesama na finskom jeziku, pa tako je i na ovom albumu, i usprkos tome, svaki put se uspiju progurati na svjetskoj sceni, usput šireći svoj materinji jezik, upoznavajući tako svijet s finskom kulturom, a to zaslužuje svaku pohvalu i pokazuje činjenicu kako je zapravo njihova melodija bitan element u osvajanju svjetske publike, čak i one koja vjerojatno niti ne zna gdje je, ili što je to Finska.
Kao i svi prethodni, i ovaj album se nastavlja u istom stilu, isti ritmovi, no ipak ima svoje čari. Prva pjesma je ujedno i prvi singl, “Vodka”, nastavlja tradiciju Korpikaanijevih engleskih pjesama o nekom piću, ili pijenju općenito. Izvrsna pjesma, lako pamtljiva, najmjenjena čistoj zezanciji i zabavi. Odličan prikaz čovjeka predoziranog vodkom.
Nadovezana za pjesmu “Vodka” je obrada Juodaan Viinaa, koja je izašla skupa s pjesmom “Vodka” na singleu, te je izvrsna obrada te pjesme koju izvodi finska folk grupa Hector. Zasigurno dvije najveselije pjesme na albumu. Kad smo već kod pjesama na engleskom jeziku, svakako moramo spomenuti “Bring Us Pints of Beer” , koja je uz “Vodku” jedina na engleskom jeziku.
Album obiluje prepoznatljivim Korpiklaani riffovima, kojim započinje svaka pjesma a i tema su svake pjesme kao “Ermaan Arjyt” ili “Kultanainen”, a ima i laganijih pjesama kao “Kohmelo” ili “Uniaika”.
 Nakon nekoliko slušanja album jednostavno “”uđe u uho”, te bih ga preporučila kao odličnu stvar za opuštanje, rasterećenje od svega, a najbolje se sluša uz, naravno, vodku.

Recenzija: Maja Trstenjak