KMFDM

Hau Ruck

(2005)

70/100

Novi KMFDM album je žestok i vrlo metalski, što mislim da će biti privlačno i za Twilight-Mag čitatelje.
Ako vam je ovo prva prigoda da slušate ovaj bend, reći ću da je ovo prilično dobar album za početak. Ali istovremeno za stare fanove “Hau Ruck” zapravo ne nudi ništa novo što je vrijedno uzbuđenja. Najvećim dijelom, album je ekstremno dobro produciran set pjesama koji slijedi sve klišeje koje je bend stvorio za sebe. Ali stanimo. Postoji jedna stvar o ovom albumu koja ga čini vrijednim novca i novih i starih fanova. Ta stvar, ili bolje rečeno osoba, je Lucia Cifarelli. Njezina uloga u procesu stvaranja pjesma raste otkad se pridružila MDFMK posadi 1999. i sada je imala prednost daleko iza uloge tipičnog ženskog back vokala kojim se KMFDM rado služe. Ona je odgovorna za sve zanimljive trenutke na albumu i njezine su pjesme aposlutni pogodak. Mogu zamisliti i da su KMFDM odlučili napraviti album SAMO s Lucijom kao pjevačicom, natjerali bi bendove poput Kidneythieves, Tapping The Vein i Genitorturers da se pomuče za svoj novac. Ona predstavlja zamjetnu liričnost, od slatke, pop-insprirane izvedbe “Real Thing” do vrlo surovog, gotovo vrištanja na mnogim od žešćih pjesama na ovom albumu (što je posebice zamjetno u “Free Your Hate”). Moram napomenuti, ona zvuči opasno sexy u “Professional Killer”. Nema sumnje, Lucia je trenutno najzanimljiviji član benda i jedan od najboljih ženskih vokala u ovoj vrsti glazbe.
Sada kada sam izbacio Lucriu iz svog sistema, moram se vratiti u stvarnost i osvrnuti se i na ostatak albuma. Nažalost, taj nije tako dobar. Većina je pjesama po prilici ista kao one koje je bend snimio na prethodnim albumima. Počašćeni smo istom starom kombinacijom thrashy riffova, plesnih ritmova i antemičnih refrena otpjevanih od strane cijelog benda. Većina ovih riffova je prilično lovljiva ali KMFDM riffovi su inače lovljivi pa ovo nije prava indikacija kvalitete. Ono što ove pjesme spašava od toga da budu proglašene u potpunosti dosadnima je to kako su dobro producirane. Ovo je najbolje isproducirani KMFDM album ikada. Bassovi su vrlo snažni i svi drugi instrumenti zvuče klistalno čisto. Toje ono što čini pjesme poput “You’re Not Good” i “New American Century” prilično slušljivima.
70/100 je prosječna ocjena za album. Kako god, ja mislim da je to ono što on kao cjelina zaslužuje. Pritom, Lucijine pjesme poput “Real Thing” i “Professional Killer” zaslužuju 90, ako ne i 100. Naposlijetku, Lucijin glas pojavljuje na svim pjesmama i sve su ekstremno dobro producirane.

Recenzija: Vincent Aarden
vincent@venia-mag.net