Keane_The Best ofIzdavač: Island Records
Datum izlaska: 11.11.2013.
Žanr: alt rock/synthpop/britpop/piano rock
Ocjena: 4/10

Keane su jedan od onih bendova kojima je teško odrediti žanr; niti su dovoljno pop da ih svrstamo tamo, niti su dovoljno žestoki da ih nazovemo rockerima, a nisu ni dovoljno elektro. No, to je vjerojatno dio njihovog šarma koji već desetak godina hrani njihovu široku fan bazu, koja im osigurava brojeve jedan na ljestvicama i česta pojavljivanja u specijaliziranim časopisima.

No, Keane za ne-fanove (ta sam), nikad nije bio pretjerano uzbudljiv bend. I, moram priznati, nakon preslušavanja ove kompilacije, moje mišljenje se nije promijenilo. Na albumu se nalaze stvari s njihova četiri studijska albuma, kao i dvije nove pjesme – “Won’t Be Broken” i “Higher than the Sun.” U nešto manje od sat i pol izmjenjuju se što manji, što veći hitovi, koji se na kraju svode na isto – klavijature u prednjem planu, himnične pripjeve i nazalni glas Toma Chaplina.
Iako su sve te pjesme u jednom trenutku dospjele na ljestvice, rijetko koja je pamtljiva (osim možda prve dvije – “Everybody’s Changing” i “Somewhere Only We Know” s kojima su nas MTV i radio stanice svojedobno bombardirali). Keane su u svojoj “žanrovskoj neodlučnosti” vjerojatno htjeli biti zanimljivi i tajanstveni, no postigli su sasvim suprotan efekt. Na žalost, predvidljivi su, njihov zvuk je konfekcijski, sličan ostalim bendovima koji su žanrovski nejasni, a koje suvereno predvode Coldplay.

Osim fanove, kojima je ovo ipak dio obvezne literature, ovaj album bi zadovoljio jedino mame koje žele znati “što današnji klinci vole slušati” i nekoga tko nije fan benda, no svejedno mu se donekle sviđa njihova glazba (a i treba podlogu za recimo, spremanje ispita). Ako ste fan Keane-a, nabavite si ovaj album (i to u dvostrukom deluxe izdanju), a ako trebate nešto za neobavezno slušanje, kupite standardno izdanje (ili uključite radio).

01. Eveybody’s Changing
02. Somewhere Only We Know
03. Bend & Break