Katatonia-Detroned&UncrownedIzdavač: Kscope
Žanr: Progressive rock
Ocjena: 6/10

Nakon što su objavili svoj deveti album “Dead End Kings” koji je pobrao većinom dobre ocjene, Katatonia je odlučila ovegodine izdati njegovo akustično izdanje. Katatoniu trenutno čine Jonas Renkse (vokal), Anders “Blakkheim” Nyström (gitara, klavijature), Per “Sodomizer” Eriksson (gitara), Daniel Liljekvist (bubnjevi) and Niklas Sandin (bas). Kada su krenuli svirati prije 20 godina bili su među predvodnicima doom/death žanra ali su ubrzo promijenili smjer i usmjerili se u progresivnije vode.

Volim njihove ranije albume i također mi se sviđaju njihova novija izdanja. Evoluciju njihova zvuka bi mogao usporediti s Anathemom, iako je Katatoniin zvuk manje teatralan i kod njih se još uvijek može ćuti da su nekada svirali doom metal, ako ne nigdje drugdje, onda u melankoličnom glasu Jonasa Renksea

Kao što sam rekao “Dethrones & Uncrowned” je akustična verzija “Dead End Kings” i iskreno ne znam koliko je to bila dobra ideja. U čistom akustičnom okruženju ovaj album može postati toliko dosadan da doslovno iskusite katatoniju. Ako izuzmemo par stvari poput “The One You Are Looking For Is Not Here” ili “The Parting” dobijete dojam da slušate jednu dugačku pjesmu jer nešto jednostavno nedostaje. Gitaru su slabe, te zbilja dolaze do izražaja samo na par mjesta na albumu. Klavijature nisu loše ali zvuči isto kao na “Dead End Kings” (ili ja ne mogu čuti razliku), a u akustičnom okruženju klavijature mogu upotpuniti zvuk koji je osiromašen gubitkom električne gitare.

Ovo nam samo ostavlja Jonasa Renksea. Njegov vokal je čist i melankoličan što je inače super, ali u ovom okruženju i tonu koji postavlja ostatak benda zvuči jednolično i dosadno. Iskreno, više od polovice albuma zvuči kao da su uzeli stare studijske snimke vokala i klavijatura i tome nadodali neinspirirane gitarističke dionice kako bi ih pokušali prodati pod novi album (uz nekoliko iznimka naravno).

Ovaj album je jednostavno premlak i slab. Nije loš ali ga ne mogu ni nazvati dobrim. Sama po sebi, ideja da se napravi akustična verzija albuma nije loša ali ne vidim smisao da to napravite sa zadnjim albumom. Bilo bi bolje da su napravili takvu verziju jednog od prvih albuma ili jedan “best of” akustični set jer “Dethroned & Uncrowned” nekako zvuči “šuplje” nakon slušanja “Dead End Kings”. Ima neku vrijednost ali je u suštini posve nepotreban.

01 – The Parting
02 – The One You Are Looking For Is Not Here (feat. Silje Wergeland)
03 – Hypnone