Album: WAITING FOR THE END TO COME
Izdavač: Nuclear Blast
Datum: 25.10.2013.
Žanr: death metal/melodic death metal
Trajanje: 45:06
Ocjena: 7.5/10

Kataklysm nam već godinama nudi soundtrack za taj sudnji dan koji, eto, nikako da dođe, a sada ga možemo i dalje čekati slušajući njihovo najnovije studijsko izdaje Waiting For The End To Come koje je izašlo u listopadu ove godine za Nuclear Blast.
Ovaj je album obilježio i novi bubnjar Oli Beaudoin koji je dostojno za “northern hyperblast” mašinom zamijenio Maxa Duhamela. Kataklysm je odvijek imao svoju konstantu, a to je izvrsna ritam sekcija, u prvom redu mislim na bubnjeve, bez koje bi se vjerojatno utopili u moru sličnih bendova. Zato mi je drago što je Oli više nego dobro odradio svoj posao.
Bend je ovaj album najavio kao svoje, do sada, najbolje izdanje i morat ću se složiti s njima. Ovaj put je nekako sve došlo na svoje mjesto – tekstovi, melodije, vokali, ritmovi – svi su sastojci uspješno dozirani i spojeni. Jean-François Dagenais je u ovaj album unio veliku količinu zaraznih gitarističkih rifova i uistinu zanimljivih, gotovo nježnih melodija. Vokal Maurizia Iacona je na visokoj razini, malo je smanjio upotrebu black metal screacheva i posvetio se bijesnom, agresivnom death metal growlanju.

Album od samog početka pa do zadnjih taktova “Elevate“, jedanaeste i posljednje pjesme na albumu (standardno izdanje), uspijeva održati jednaku razinu žestine. Ukupni zvuk smekšava pjesma “Under Lawless Skies” zbog svoje melodičnosti i pjevnosti, a upravo zato mi je i najdraža na ovom izdanju. Do nje pravim death metal ognjem pale i žare “Fire“, “If I Was God…I’d Burn It All” – pjesma izvrsnog naslova koja započinje citatom iz filma The Book of Eli, te ništa manje žestoke “Like Animals” i “Kill The Elite“. I nakon tih prvih pet pjesama, zvuk se lagano gubi na svojoj brutalnosti koju vraćaju “The Promise” i “Empire of Dirt“.

Iako mi ovaj album nije dosadio preslušavanjima unatoč, ostajem pod dojmom kao da bend nije imao dovoljno hrabrosti potegnuti neke kreativne poteze koje bi ovaj album uzdignule za još koji nivo iznad njihovih prethodnih izdanja. Kvaliteta se ovom izdanju ne može negirati, ali nedvojbeno mu nedostaje malo više energije kojom bi postali pravi kataklizmični album koji će pomaknuti tektonske ploče slušateljeva svijeta.
U svakom slučaju, Kataklysm se drži svog dobrog starog recepta koji uvijek pali, ali zaista bih voljela na nekom od budućih izdanja čuti nešto što će u meni pobuditi veći interes za ovim bendom.

1. Fire
2. If I Was God – I’d Burn It All