Izdavač: Sony RED
Datum izlaska: 28.08.2012.
Ocjena: 8/10

Kanadska kanautorica Alanis Morissette koja nas je sredinom 90.-ih oduševljavala hitovima ”Ironic”, ”Head Over Feet’‘ ili ”You Oughta Know” za nekoliko će dana objaviti svoj osmi studijski album naziva ”Havoc And Bright Lights’‘ koji bi se vrlo lako mogao iskristalizirati u njezin veliki povratak na svjetsku rock scenu.

Za razliku od albuma ”Flavors of Entaglement” na kojemu je Alanis u svoj karakteristični rock zvuk pustila dodir techno glazbe i na kojemu se bavila emocionalnim padom nakon raskida zaruka sa glumcem Ryanom Reynoldsom na svom se novom albumu kojega je napisala u mjesecima nakon rođenja sina Ever Imre-a  Alanis tematski posvetila intimnoj tematici majčinstva i spiritualnosti.

Prvi single predstavljen sa ”Havoc And Bright Lights” pjesma je ”Guardian” koja odiše istinski klasičnim Morissette izričajem i vraća u neke od najsvjetlijih trenutaka njezine dosadašnje karijere no predstavlja ju i u svjetlu zrele glazbenice.

Pjesma koja će već pri prvom preslušavanju albuma svakako privući svu pažnju je balada ”Til You”, jedna od najnježnijih skladbi iz njezina opusa unatoč činjenici da je Kanađanka sa američkim državljanstvom poznata po uklapanju svih svojih emocija te osobnih uspona i padova u note.

”Celebrity” je pjesma u kojoj Morissette kroz minimalistički aranžman kojemu je glavni oslonac ritam sekcija progovara jezikom lade young alter-rock pjevačice. Aranžmanski i vokalno ”Celebrity” je jedna od snažnijih i slojevitijih ekspresija na albumu koja upravo zbog ovih atributa neće zavladati radijskim eterom. Sada već poneseni emocijama slušatelji će se vrlo lako poistovjetiti sa nježnom i koloričnom ”Emaphty” koja bi zahvaljujući svom pitkom aranžmanu, odličnoj vokalnoj liniji i pomno doziranim pozadinskim vokalima i srcedrapajućim stihovima mogla biti zaključna filma neke od klasičnih filmskih priča o životnim usponima i padovima.

Jedna od najsnažnijih i najemotivnijih pjesama ne samo na albumu već i u glazbenom opusu ove kantautorice zasigurno je ”Numb” prepuna glazbenih varijacija, od psihodelične pozadinske gitare i dramatičnog vokalnog izražaja preko baladnih tonova i nježnog pjevanja do klasičnog rock zvuka popraćenog violinom i pritajenom dramatičnosti u naoko smirenom glasu Alanis Morissette.

”Edge Of Evolution”, pjesma koja zatvara album odiše vrlo uzbudljivim aranžmanom no ne odmiče ni koraka od mnogo puta do sada prezentiranog klasičnog rock izričaja što je šteta jer Alanis Morissette definitivno ima dovoljno i nježnosti, i bijesa, ali i hrabrosti odmaknuti od iskušane formule koja će se, u to nema nikakve sumnje, svidjeti njezinim fanovima, ali i teško joj priskrbiti bazu novih.

Glazbeno i konceptualno ”Havoc and Bright Lights” nije ništa što već nismo čuli bilo od Alanis Morissette, bilo od drugih izvođača no svakako je album koji donosi trenutke koji zaslužuju svaki kompliment. Nažalost, ne i album koji može konkurirati briljatnosti na koju nas je sama Morissette navikla još sa ”Jagged Little Pill’. Unatoč tomu, fanovi će obožavati!

Recenzija: Ivana Sataić (ivana@venia-mag.net)