In Extremo - KunstraubŽanr: medieval metal
Datum izlaska: 27. 9. 2013.
Izdavač: Nuclear Blast
Ocjena: 8/10

Ekscentrični njemački glazbenici In Extremo nafriško su izbacili svoj deseti po redu studijski album Kunstraub. Zaljubljenici u srednji vijek poznati su po svom energičnom nastupu i zanimljivoj kombinaciji instrumenata. Naime, vraćaju se u drevna vremena spajajući klasični rock/metal izričaj s onim mističnim, povijesnim. Taj izričaj ne djeluje pučki, što bi bilo prva asocijacija na medijevalnu epohu, već onako odmjereno, učeno. Nađe se tu gajdi, lutnji, hurdy-gurdyja i drugih nekonvencionalnih instrumenata. Njihova se glazba najbolje može opisati kao malo žešći heavy modificiran folk/srednjovjekovnim prizvukom. Iz tog se razloga ne mogu poistovijetiti s danas vrlo popularnim bendovima koji svoj zvuk temelje prvenstveno na tradicionalnim instrumenata i, reklo bi se, već iskaču iz pašte – Eluveitie i Korpiklaani.

Gotovo svaka pjesma na albumu Kunstraub ima polaganijih dijelova, no album se u cijelosti ne može okarakterizirati kao „mekan“. Unatoč tome njegovo je djelovanje smirujuće jer se istovremeno stvara i moćan i vedar ugođaj. Pjesme imaju dubinu, prigodan ritam i melodiju. Dapače, osebujne su, osvježavajuće i lako je pokoriti se njihovoj dojmljivosti. Uistinu me iznenadilo kako zvuče ugodno i slušljivo unatoč njemačkim tekstovima! Mnogi bi se složili da je njemački jezik odbojan i nemuzikalan, ali ovaj album popravlja dojam. Iz nekog razloga nisam dosad ni sama previše doživljavala In Extremo, no upravo sam dobila poticaj detaljnije proučiti njihove ranije uratke. Onoga tko nije naviknuo na nemilozvučnost njemačkog jezika povremeno bi to moglo zasmetati, prvenstveno pjesma Du und Ich. Album počinje idilično, uz zvuk orijentalnih žičanih instrumenata i ptičjeg pjeva. Kao upečatljive pjesme izdvojila bih početnu Der Die Sonne Schlafen Schickt, potom Himmel und Hölle te Feuertaufe jer su zanimljive, živahne i nose neki orijentalni moment. Vrhunac albuma bila bi pjesma Gaukler jer odiše ekstatičnošću, vrlo je izražajna. Neobična je priča o naslovnoj pjesmi Kunstraubov tekst potaknut je krađom umjetničkih djela u Rotterdamu prošle godine. Povremeno podsjete na mnogo poznatije im zemljake Rammstein, osobito na stvari Doof. Alles Schon Gesehen djeluje međutim otegnuto i naporno, pomalo iritantno, ali dobra je stvar da je jedina takva od čak 12 pjesama, što je sasvim solidna količina materijala za novi album. Pjesme su u prosjeku nešto duže od tri i pol minute jer nemaju složenu, epsku strukturu na kakvu su nas navikli bendovi sa sličnom furkom. In Extremo nije duboko zaglibio u paralelni mitski svijet, već prije zagrebao po njegovoj površini. U svakom slučaju, dobro su uklopili folk prizvuk u svoj stil postignuvši da ne zvuče usiljeno i odviše komercijalno.

Popis pjesama

1) Der Die Sonne Schlafen Schickt
2) Wege Ohne Namen