HIM-Tears-on-TapeDatum izlaska: 29.04.2013.
Izdavač: Universal Music
Žanr: love metal
Ocjena: 8.5/10

Finski kraljevi melankolije, bend koji je početkom 2000.-ih finsku rock/metal scenu izveo iz mračnih zimskih noći Skandinavije na svjetske staze, HIM, predstavlja svoj osmi studijski album naziva „Tears On Tape“.

Bez puno mudrovanja, već nakon prvog slušanja, nije teško zaključiti da se HIM ni na novom studijskom uratku nije revolucionarno odmaknuo od opusa kojeg smo upoznali kroz prethodnike „Love Metal“ i „Dark Light“, no istovremeno se i zadržao na svježem zvuku melankolije prezentiranom na medijski nedovoljno, a koncertno, nažalost, nimalo eksponiranom „Screamworks: Love in Theory and Practice“ iz 2010. godine.

Sa ovakvim okusom jedne od podvrsta danas više ne toliko eksponiranog gothic metala, ”Tears On Tape” me vratio u srednjoškolske dane u čijoj je glazbenoj suštini HIM progovaro o bolnoj strani ljubavi. Ništa se nije drastično promijenilo, jasno je to već od kratkog instrumentalističkog intra naziva „Unleash the Red“ koji plijeni svojom melankoličnom melodijom na koju se nadovezuje u klasičnom HIM stilu duboka, no i vrlo pitka „All Lips Go Blue“ koja dokazuje da je frontman Ville Valo još uvijek čvsta i nezamijenjiva baza benda. Prepoznatljivi HIM-ovski groove bend nastavlja i na „Love Without Tears“, pjesmom koja graniči sa klasičnim rock izražajem proparanim žestokim riffovima. Slijedi vrlo izražajna „I Will Be The End Of You“ odlične melodične i melankolične vokalne linije koja HIM vraća u najblistavije dane na tragu klasika „Razorblade Kiss“ sa danas kultnog albuma „Razorblade Romance“. Naslovna „Tears On Tape“ definira tonalitet i raspoloženje albuma nudeći trenutak reflekcije, tračak svjetla u tami, a slijedi ju „Into The Night“ i žestoki distorzirani riff gitare dok Ville Valo istražuje dubinu i melodičnost svog glasa impresivno varirajući između nevjerojatne dubine i gothic metal prihvatljivih vokalnih vrhunaca što ga svrstava u jedan od najboljih glasova na svjetskoj alternativnoj sceni, a potvrđuje to i izrazito osjećajna „Hearts at War“ koju krasi vrlo melodični refren. „Trapped In Autumn“ pjesma je koja plijeni pažnju time što je kratki instrumentalni uvod u žestoku „No Love“ koju započinje Valov vrisak „Forever and ever“!

Da se mogu vratiti na staze svojih legendarnih balada s kojima su osvojili svijet HIM su dokazali u poluakustičnoj „Drawn &Quartered“ u kojoj je još jednom briljirao fantastični Valo u sinergiji s glazbenicima čiju je tehničku perfekciju nemoguće ne uočiti u melodiji koja će se poigrati sa nekim od pomno skrivenih osjećaja.

„Lucifer’s Chorale“ najnetipičnija je skladba na albumu i gotovo je bizarni mix distroziranog zvuka koji treba dočarati zvuk pakla koji otvara svoje grotlo. Slijedi je jedna od mojih osobnih favorita na albumu, „W.L.S.T.D. (When Love Starts To Die)“ koja ispoljava svu dramatičnost, emotivnost i mračnu melankoliju u fantastičnom Valovom balansiranju između baršunastog glasa i gotovo prijetećeg baritona.

Album zatvara „Kiss The Void“, skladba izmješanih glasova, zvukova i melodijskih linija. Možda pomalo neobična no opet i tako karakteristična za HIM.

Uokvireno, „Tears On Tape“ je album koji svjedoči konzistentnosti u prepoznatljivoj ekspresiji melankoličnih melodija i gitarskih riffova zagrljenih sa duboko promišljenim stihovima koje je otpjevao još uvijek fantastični Ville Valo.
Kraljevi love metala vratili su se sa jednim od svojih najboljih „mračnih sjena i briljantnih vrhunaca“, da parafraziram naziv njihovog albuma „Deep Shadows and Brilliant Highlights“. Svakako obratite pažnju!

Recenzija: Ivana Sataić – ivana@venia-mag.net